"חצו את כל הקווים": הרפורמה בשירותי הדת ובכשרות גוררת ביקורת ציבורית קשה מצד הציבור החרדי, הדתי ושומר המסורת בארץ נגד הגורמים בקואליציה המנסים להחליש כביכול את הרבנות הראשית. יו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות ושירותי דת בכנסת, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) תקפה בחריפות הבוקר (שלישי) את הליכוד בראיון לגדי נס ברדיו צפון 104.5FM: "הם מתנהגים כמו מכורים לסמים".

נס פתח את הראיון בכך שהציג למלינובסקי שח"כ אוריאל בוסו מש"ס טען שהעובדה שהיא עומדת בראשות הוועדה לשירותי דת היא 'בדיחה, ואם לא הייתה בדיחה זה היה עצוב'. על כך היא השיבה: "לא רוצה להתייחס. מבינה את הצרכים הפוליטיים של חברי הכנסת מש"ס, הרפורמה תעבור ואנחנו נרגיש את זה גם בכיס. לדוגמה, אם נוותר היום על כל התקשורת ונשאיר רק את רדיו צפון, מה יקרה? כמה יעלה פרסום ותוכן? אתה תכתיב את דעת הציבור. לך זה יהיה מצוין, אבל מה עם הציבור?". 

אוריאל בוסו מש''ס (צילום: דוברות ש''ס)
אוריאל בוסו מש''ס (צילום: דוברות ש''ס)

עם זאת, אמרה: "יש מצבים שאנחנו לא מסכימים, וזה בסדר גמור. ועדיין - אנחנו מצליחים לשמור על כבוד הדדי". היא

"כרגע יש מונופול", הוסיפה, "זה מעלה את המחירים, וזה גורם בצורה מסויימת להיות נתון לאיומים וללחץ". היא המשיכה: "הרפורמה לכשרות חשובה ליבוא, למועצות הדתיות, היא חשובה למשגיחים. הרבנות צורחת 'געוואלד' כי הזיזו להם את הגבינה, והם לא רגילים שהמדינה מתעסקת איתם. נלך רחוק, אני לא פוחדת מזה". היא הוסיפה: "ניכנס באמא של הרבנות, בליכוד מתנהגים כמו מכורים לסמים".

בתוך כך, מלינובסקי שלחה מסר פחות מפוייס למפלגה הגדולה באופוזיציה: "בליכוד ירדו מהפסים, ועברו כל קו אדום אפשרי, וגם שחור. הם מתנהגים כמו מכורים לסמים, והם מכורים לשלטון. הם צריכים להפנים, להתרגל ולצאת לשיקום. הם מגזימים בגדול".

חבר הכנסת ח"כ שלמה קרעי תקף את הדברים שאמרה במהלך הראיון, ואמר במהלך הדיון בוועדת מיזמי תשתית לאומיים ושירותי דת יהודיים כי "אנו בעד האבא של הרבנות וגם בעד האמא של הרבנות. יש להם גם אבא, הרבנות לא חד הורית". הוא אף השמיע את ההקלטה.

ח"כ דודי אמסלם הוסיף: "לא הבנתי למה אמרת שתכנסי באמא שלהם ולא באבא. אני מתפעל מפניני הלשון שלך. השווית בין הרבנות הראשית לדעאש. אני מכירה רק עוד גוף אחד בעולם שמבקש סמכות כזאת. דעאש". הוא המשיך ומתח ביקורת חריפה: "לאיזה תחתית ביוב את עוד רוצה להגיע. את בושה וחרפה. תראי איך את מדברת".

דודי אמסלם עונה ליוליה מלינובסקי במהלך הדיון. צילום: מתוך ערוץ הכנסת

"זה שאתם רוצים להרוס את כל היסודות הייהודים", המשיך, "אנחנו יהודים, אתם נבנים בעיקר על שנאה ליהדות ולכל מה שמיצג את הערכים היהודים. אני מציע לך לדבר בשפה הגיונית. קרה לך משהו חמור מאוד. אני לא זוכר דבר כזה בכנסת.  הגעתי למסקנה שמה שמעניין אתכם ה להרוס כל דבר שהוא יהודי".