ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) שוחחה הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על ההתפתחויות האחרונות במערכת הפוליטית. ראשית, היא התייחסה לפגישה שקיימו ארבעה ח"כים מהרשימה, עם הארגונים שהוכרזו ע"י שר הביטחון בני גנץ כארגוני טרור. "ביקרנו ברמאללה כחלק ממשלחת של ועדת המעקב העליונה של האוכלוסייה הערבית", הסבירה ב-103FM, "נסענו לשם כי אנחנו לא מקבלים את ההחלטה שגנץ החליט בלי שום סמכות".

היא הדגישה כי "הארגונים המדוברים (שהופיעו בהכרזה של גנץ) הם ארגונים פלסטיניים אשר עובדים בשטחי הרשות הפלסטינית, ולא תחת המטריה החוקית הישראלית". לדבריה, אין שום הצדקה להחלטה הזאת. "ואני חושבת שהיא חוצה גבולות ביחס אפילו בין רשות כובשת לעם תחת כיבוש".

המגישים ציינו: "אבל את רואה ארגון מפינלנד שמכריז על ניתוק קשר עם אחד הארגונים שהוכרז כארגון טרור". היא השיבה - "זו המטרה שהייתה להחלטה הזאת".

הם השיבו: "את אומרת שזה לא קשור לחוק הישראלי אבל יש לה משמעות אדירה", וחברת הכנסת ציינה בתגובה כי "ברור שתהיה התייחסות, לצערי הרב וברור שזו המטרה של ההחלטה הזאת. אתה לא מתייחס להצהרות של הנציבה של זכויות אדם של האו"ם של משרד החוץ האמריקני שביקש הבהרות".

אני לא נכנס לזה כי עסקנו בזה לא מעט. בשורה התחתונה צריך את הידיים שלכם על תקציב המדינה, האם זה מבחינתכם וטו?
"האמת היא, שהייתי רוצה להשתמש בזה כווטו, אבל מאחר וכולם יודעים שבכל מקרה נצביע נגד התקציב אז אני לא חושבת שיש מקום לעשות זאת".

ח"כ תומא סלימאן הוסיפה: "אני לא רואה שום אפשרות לכך שנשנה את דעתנו על איך נראה התקציב הזה ומה המטרות של התקציב הזה. התקציב בעינינו ממשיך את אותה מדינות שהייתה בממשלה הקודמת, תקציב שהוא ניהול ליברלי דורסני שפוגע בשכבות חלשות. מעולם לא אמרתי שאנחנו מתלבטים בסוגיית התמיכה". היא נשאלה האם הסיעה קיבלה החלטה להצביע נגד תקציב המדינה, והשיבה: "אני חושבת שהכיוון ברור אפילו בלי שנשב ונחליט אבל נצטרך כמובן בשבוע הבא לשבת".

ח"כ עאידה תומא סלימאן על תקציב המדינה. צילום: ערוץ הכנסת

"אנחנו גם אמרנו מה דעתנו על הממשלה הזאת, הצבענו נגדה וגם כאשר אנחנו רואים את המדיניות שהיא מובילה, הרחבת התנחלויות, דיכוי של ארגוני חברה אזרחית השתוללות של מתנחלים בשטחים", הדגישה. היא נשאלה האם עדיפה ממשלה בראשות בנימין נתניהו, והשיבה: "אנחנו מזמן לא נמצאים במשוואה הזאת עם נתניהו או נגדו, זו משוואה שבמדינת ישראל היה טוב לכל המפלגות ללכת לפיה. המציאות אומרת גם כן שאפשר לשבת באופוזיציה ולהוות אופוזיציה לוחמת".

אז ממשלת בנט לפיד גנץ עבודה מרצ רעמ עדיפה על ממשלה בראשות הליכוד?
"לא עדיף לי כלום, עדיף לי שאני אהיה ראש ממשלה, בסדר? אבל זה דבר שלא יתקיים. אני לא מוכנה למשוואה שאתה רוצה להכניס אותי. אנחנו נמצאים מחוץ למשוואה שמנסים ליצור או עם ביבי או נגד ביבי. בפוליטיקה הישראלית יש נושאים הרבה יותר חשובים - תראו לאן הגיעו מי ששיחקו לידיים של בנט, להיכנס למשוואה הזו של כן ביבי או לא ביבי".

בסיום הראיון ציינו המגישים: "שמענו את הדברים שאת אומרת, כשאת רואה את ההישגים הכבירים של רע"מ מול הממשלה, מיליארדים, יכול להיות שטעיתם?". היא סיכמה את דבריה, ואמרה: "אני לא חושבת ככה, מי שרוצה להסתכל לטווח הקצר והמיידי אולי יחשוב ככה. פוליטיקה לא מנהלים בצורה כזאת. אנחנו מדברים על מיליארדים אבל אל תשכחו הייתה 922 ובנט בעצמו הכריז שהתוכנית הזאת המשך ופיתוח של 922. אותה הצגנו כשישבנו באופוזיציה ולא ויתרנו על כלום".

סיעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm