מתיחות בממשלה: עימות סוער התחולל היום (רביעי) בין שרי העבודה וכחול לבן בעקבות האישור הראשוני שהוענק לבנייתם של 3,000 בתי מתנחלים חדשים ביהודה ושומרון -  יממה בלבד לאחר שממשל ביידן גינה את החלטת ישראל לקדם בניית 1,300 יחידות דיור בשטחים.

במפלגת העבודה לא אהבו את ההחלטה וצייצו מהחשבון הרשמי של המפלגה בטוויטר נגד שר הביטחון בני גנץ: "מי שמכריז הכרזות מדיניות עם השלכות בינלאומיות באופן חסר אחריות, בלי תיאום ובלי הכנה, ומי שמאשר בניה של 3,000 יחידות דיור ביו"ש, איך נאמר, רבין הוא לא".

בכחול לבן לא נשארו חייבים וצייצו בתגובה: "מי שקורא לסרבנות לגיוס שלא יטיף על אחריות מדינית וביטחונית".

בתגובה, השר לביטחון הפנים עמר בר לב מיהר לגבות את יושבת ראש מפלגתו וצייץ: "אף אחד בכחול לבן לא יטיף לי, או לנו, על אחריות מדינית וביטחונית".

העימות נמשך כאשר שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה כתבה: "מפלגת העבודה של היום רחוקה ממפלגת העבודה של אז. ורבין בנה גם בנה, איך נאמר פחות עבודה יותר מרץ".

אחריה, הצטרפה לעימות גם מזכ"לית כחול לבן, חה"כ יעל רון בן משה, שכתבה: "למעלה מעשור לא אישר מנהיג ישראלי מחוות כאלו לפלסטינים. מבולבלות".

אישור הבנייה עורר תגובות לכאן ולכאן בקואליציה. יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך מסר: "אני מברך על החלטת מת"ע לאשר 3,130 ישובים ביהודה ושומרון. יש את המלגלגים והמצייצים- ויש אותנו.  ממשיכים לעבוד בשבילכם ושומרים על ההתיישבות".

השרה ‎תמר זנדברג אמרה בגל"צ: "ההחלטה מנוגדת להסכמות הבסיסיות ביותר של הממשלה הזאת, עם שורת צעדים נוספים מאביתר ועד הכרזת העמותות הפלסטיניות כארגוני טרור. עם זאת, לא נפרק את הממשלה". 

חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) התייחס גם הוא לאישור היחידות וכתב בטוויטר כי "אישורי הבנייה ליותר מ-3,000 דירות בהתנחלויות שבשטחים הכבושים הם 3,000 יריקות בפרצוף של מאות אלפי אנשי המחאה הנפלאים שמחו מדי שבוע כדי להפיל את ממשלת נתניהו ולהביא שינוי".

מארגון "שלום עכשיו" נמסר בתגובה לאישור יחידות הדיור כי "ממשלה שמפרה את ההתחייבות לסטטוס קוו ומקדמת בנייה מזיקה בהתנחלויות היא לא ממשלת שינוי אלא ממשלת ימין על מלא. יש פה הנהגה מופקרת שבוחרת להתעלם מארצות הברית ידידתנו כדי לרצות את מיעוט המתנחלים. זהו חוסר אחריות מדיני הפועל נגד האינטרס הישראלי. בזמן שכל הכלים נשברים ובימין חוגגים עוד צעד שמקדם מדינה דו לאומית, תומכי שתי המדינות בממשלה נרדמים בשמירה. על 'העבודה' ו'מרצ' להתעורר ולעצור מיד את המשך השתוללות הבנייה בהתנחלויות שפוגעת בסיכוי לפתרון מדיני עתידי".