יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל נפגש היום (רביעי) עם נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו פליקס אנטואן צ'יסקדי צ'ילומבו ורעייתו בהר הרצל. 

בביקורו, סקר היו"ר חגואל את אבני הדרך שהביאו להקמת מדינת היהודים, את פועלו של הרצל והתנועה הציונית לקיבוץ הגלויות ולהגשמת חלום בן אלפי שנים. מלווה בפמלייתו, הניח הנשיא זר על קברו של הרצל וחתם בספר ראשי המדינות הרשמי של ההסתדרות הציונית העולמית.

עם סיום ביקורו, הביע הנשיא את התרשמותו הרבה מהמורשת האדירה של עם ישראל ומהגשמת חזונו של אבי הציונות המודרנית.

במהלך ביקורו בישראל זכה נשיא קונגו לקבל תואר לשם כבוד מהמכללה האקמית נתניה. הנשיא צ'ילומבו קיבל את התואר על תמיכתו במדינת ישראל, במדע ובהשכלה בכלל ובקשרי המדע בין קונגו וישראל בפרט, על הישגיו בעבר ובעתיד ועל מחויבותו הבלתי מעורערת לשלום ולזכויות אדם. 

נשיא המכללה האקדמית נתניה, פרופ' יעקב הרט אמר כי "אנו נרגשים לארח במכללה האקדמית נתניה את כבוד הנשיא צ'יסקדי ולהעניק לו תואר לשם כבוד על פועלו למען קידום החינוך, המדע והטכנולוגיה. על שיתופי הפעולה המחקריים עם ישראל וחיבתו אליה. על מחויבותו ועשייתו למען השלום, הדמוקרטיה וזכויות האדם. אנו מברכים אותו ומאחלים לו שימשיך להעניק תקווה למדינתו, להביא לפיתוחה ולשגשוגה תוך חתירה לצדק, שוויון, צמיחה ואהבת אדם". 

במעמד החגיגי השתתפה משלחת נכבדה אשר הגיעה עם הנשיא, בהם שר ההגנה, שר החקלאות ושר התקשורת של קונגו. את הנשיא העטירו פרופ' יעקב הרט, נשיא המכללה, גב' מרים פיירברג-איכר, ראש העיר נתניה וגב' קלוד גרונדמן-ברייטמן, נשיאת הקמפוס הפרנקופוני במכללה.

בתמונה (מימין לשמאל): נשיאת הקמפוס הפרנקופוני קלוד ברייטמן גרונדמן, נשיא המכללה האקדמית נתניה פרופ' יעקב הרט, נשיא קונגו, ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג איכר ורעיית נשיא קונגו.  (צילום: תמיר ברגיג)
בתמונה (מימין לשמאל): נשיאת הקמפוס הפרנקופוני קלוד ברייטמן גרונדמן, נשיא המכללה האקדמית נתניה פרופ' יעקב הרט, נשיא קונגו, ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג איכר ורעיית נשיא קונגו. (צילום: תמיר ברגיג)

נשיא קונגו אמר במהלך הטקס: "אני מתכבד לקבל התואר בענווה ובהתרגשות וגאווה גדולה. זה מחזק אותי במחויבות שלי לעבוד למען חברה צודקת ושוויונית יותר כדי לשפר את תנאי החיים והצדק בקונגו. נלסון מנדלה אמר בעבר שהחינוך הוא הכלי הנשק החזק ביותר שיש ושדרכו נשנה את העולם, ושיתוף הפעולה בין קונגו למכללה האקדמית נתניה בישראל הוא כזה. זהו שיתוף פעולה בכל התחומים המדעיים שיוביל לתולדה של מרכז מחקר אסטרטגי ישראלי וקונגולזי ולכן תואר הכבוד שאני מקבל היום מהווה עידוד רב למוסדות האקדמיים שלנו בקונגו על מנת שנוכל לשתף פעולה בתחום היצירתיות, החדשנות ונשים במשותף את היכולות והמקורות שלנו למען עתיד חדשני לטובת העמים שלנו. עבורי התואר הוא סמלי כי אני מספר לידידיי שישראל היא כמו הוותיקן של הנוצרים בעולם, כמו המכה של המוסלמים, זוהי ארץ הקודש ועבורי לקבל בפעם הראשונה בחיי כזה תואר כבוד, זהו סימן משמיים וההתקרבות לישראל תהיה לברכה עבור כל העמים".

הקמפוס הפרנקופוני של המכללה האקדמית נתניה מקיים קשרים הדוקים עם הממסד האקדמי של קונגו קינשאסה. לאחרונה נחתם הסכם היסטורי בין אוניברסיטת קינשאסה לבין המכללה האקדמית נתניה, באמצעות הקמפוס הפרנקופוני בהובלתה של קלוד גרונדמן-ברייטמן, נשיאת הקמפוס הפרנקופוני במכללה. שבמהלכו נוצר מרכז למחקר אקדמי ומדעי בין ישראל לקונגו. שיתוף הפעולה הביא ליחסים עמוקים ומשמעותיים בין המוסדות האקדמיים בכל הקשור להחלפת מידע, חילופי פרופסורים וסטודנטים ומספר פקולטות לרבות קיימות, טכנולוגיה, תשתיות, מים ובנקאות ושוק ההון וכחלק מהמטרה, יביאו לקידום תחומים אלה בקונגו. 

מר פליקס אנטואן צ'יסקדי צ'ילומבו בעל אות ההצטיינות של "מרכז אפריקה", הוא הנשיא הראשון של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו שביצע החלפת שלטון שקטה, הראשונה מאז עצמאות מדינתו. מאז מינויו ב-24 בינואר 2019, הוא הצטרף לשושלת הגדולה של מגיני השלום, של הדמוקרטיה, של זכויות האדם ופיתוח אפריקה. נשיא הרפובליקה, הפך את נושא החינוך לאחד מסדרי העדיפויות של כהונתו כמנהיג מדינת קונגו. מתחילת המנדט שלו, הוא ייסד את תכנית "חינוך חינם" ללימודי הבסיס לילדי המדינה. נשיא קונגו החמישי, מעודד שלום ופיתוח בר -קיימא באפריקה. מינויו בראש נשיאות מדינות האיחוד האפריקאי מהווה תקווה לכל האנושות. איש של צדק ושלווה, של השתקפות וחזון, של צמיחה ושינוי, איש של הבטחות ואהבת האדם.

תואר לשם כבוד הוא ההוקרה הגבוהה ביותר שמעניקה המכללה האקדמית נתניה לאישים שהתבלטו בפועלם יוצא הדופן ובתרומתם לישראל. עם מקבלי התואר בעבר נמנים בן היתר הברון דוד דה רוטשילד, השופט מאיר שמגר, הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, אלוף במיל' מאיר דגן ז"ל, זובין מהטה, נשיא בריה"מ לשעבר מיכאיל גורבצ'וב, נשיא דרום אפריקה לשעבר פרדריק דה-קלרק, בנימין נתניהו, הרב ישראל מאיר לאו, פרופ' אהרון צ'חובר, הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל, לארי קינג ונוספים. לרשימה המכובדת מצטרף כעת נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו - קינשאסה מר מר פליקס אנטואן צ'יסקדי צ'ילומבו.