שר החוץ, יאיר לפיד, התייחס הבוקר (שישי) בפוסט בפייסבוק לשתי המהלומות הציבוריות שספג ביומיים האחרונים: הקלטות איילת שקד, בהן נשמעת שרת הפנים מכנה את לפיד "שטחי" ומאשימה אותו בגרימת נזק לממשלה, וכן הדיווח בחדשות 12 לפיו ראש הממשלה, נפתלי בנט, מעריך כי הרוטציה ביניהם לא תתקיים.

"יש לנו מטרה. לא יזיזו אותנו ממנה. לא בהדלפות והכפשות, לא בהקלטות סתר, לא בנסיונות לסכסך. המטרה חשובה מדי: לעבוד בשביל אזרחי ישראל. להעביר תקציב כדי לשים את המדינה על המסלול אחרי שנים של הזנחה. כשיש לך מטרה, אתה לא מתבלבל. אם יש לך אפשרות להעלות בשנה הקרובה את שכר החיילים, אם יש לנו תוכנית לשפר את מצבם של הגמלאים, צריך להתעלם מרעשי הרקע ולהמשיך לחתור קדימה. לא לעצור אף פעם. לא להוריד את העיניים מהמטרה", כתב לפיד.

"דיברתי ביומיים האחרונים לא מעט עם נפתלי, עם איילת, עם כל מנהיגי הקואליציה. לכולם אמרתי אותו דבר: המבחן שלנו הוא לדעת להבדיל מה חשוב ומה לא חשוב. מנסים ועוד ינסו לגרום לנו לריב. אם הם יצליחו, זה יפגע בעיקר באזרחי ישראל. אז נוודא שהם לא יצליחו. הממשלה הזו, ממשלת השינוי והריפוי, היא הדבר הנכון למדינה. היא הוקמה אחרי ארבע מערכות בחירות מפני שהיינו ממוקדים. לא עבדנו בשביל המהדורה, אלא למען המטרה. בשבוע האחרון הצלחנו לעזור ל"כנפיים של קרמבו" ולהעביר תקציב להקמת מרכזי חוסן לנפגעי טראומה בעוטף עזה. זה פי אלף חשוב יותר מאיזו שטות שמישהו אמר ברגע של כעס. כשיש לך מטרה טובה אתה נשאר מפוקס. זה חלק מדרישות התפקיד", הוסיף.

"הקמנו ממשלה למען אזרחי מדינת ישראל. זו המטרה. אנחנו ממוקדים רק בה. יש לנו אתגרים בטחוניים ומדיניים, אנחנו אחרי שנתיים של מגיפה והתפרקות חברתית. את כל זה אנחנו מתקנים עכשיו. זה מה שמניע אותנו. זאת השליחות שלנו. כל היתר סתם רעש", סיים לפיד את דבריו.