שר הבריאות ניצן הורוביץ קיים בשעה זו בברלין, מסיבת עיתונאים לתקשורת הזרה בנושא מדיניות ישראל במאבק בקורונה ובנושאים פוליטיים ומדיניים. מסיבת העיתונאים נערכת על רקע נתוני הקורונה המעודדים, המצביעים על דעיכה בגל הרביעי. השבוע, סיכם הורוביץ וראש הממשלה, נפתלי בנט, על ביטול מגבלת ההתקהלות, לפיה אירועים במקומות פתוחים יוגבלו ל-5,000 משתפים.

את דבריו פתח הורוביץ במספר מילים על הביקור בגרמניה: "המדינה הזו היא ידידה אמיתית לישראל. הקולגה שלי כאן רוצה ללמוד עלינו יותר ועל הדרך בה התמודדנו עם הנגיף". הוא התייחס לאחר מכן לנושא הקורונה ואמר: "אנחנו בישראל בסוף הגל הרביעי. מסכמים כעת את המידע על מנת הבוסטר ועל הטכנולוגיה הרפואית שלנו. הגל הרביעי היה חזק, אבל הצלחנו לנצח אותו בעזרת מנת הבוסטר".

הוא אף דיבר על הקמת הממשלה החדשה בישראל וטען כי "שלא כמו הממשלה הקודמת שהציגה שלושה סגרים, אנחנו החלטנו לחיות לצד הקורונה ולנצח את המחלה. להשאיר את הציבור בריא, לצד חיים נורמליים. הכל היה פתוח, גם בתי הספר, גם עסקים, המשכנו את החיים ללא בידודים, למרות הגל החזק. הגענו למסקנה, אחרי מספר רב של בידודים וסגרים, שלא ללכת עם המדיניות הזו ולהישאר במלחמה עם הנגיף מבלי לסגור את הכלכלה".

הורוביץ המשיך: "צריך להזכיר שהנגיף לא מכיר את הגבולות של המדינות, הגברנו את השיתוף הפעולה עם הפלסטינים, נפגשנו עם שר הבריאות הפלסטיני ועם מחמוד עבאס, ושוחחנו על דרך שיתופי הפעולה איתם, גם בנושא החיסונים".

השר התייחס גם ליחסים הפוליטיים הפנימיים בתוך ישראל וציין את ארבע מערכות הבחירות שעברו על המדינה: "הצלנו את ישראל מידי ראש הממשלה תחת חשדות פליליים שסירב לפרוש, הוא לקח אותנו לארבע מערכות בחירות, וזה היה הכרחי להקים את השיתוף פעולה הפוליטי הזה, כדי לשנות את המצב הנוראי הזה. בכל יום  אני אומר תודה על הממשלה החדשה הזו, אולם יש לנו הבדלים בין ימין ושמאל, אך הקיום של הממשלה הזו זה נס שהציל את הדמוקרטיה הישראלית".

"המפלגה שלי, מרצ, זו פעם ראשונה אחרי הרבה שנים שאנחנו בקואליציה, ופעם ראשונה מפלגה אסלאמית ערבית בממשלה, וזה סימן של שינוי גדול, שהממשלה שלנו קידמה, את השוויון בין יהודים וערבים. יש לנו פרויקטים ענקיים לקידום הציבור הערבי בישראל", הוא טען.

על הנושא הפלסטיני אמר הורוביץ: "יש לנו דעות שנות לגבי המדיניות הישראלית בקונפליקט. המפלגה שלי מקדמת את רעיון שתי המדינות ואנחנו חושבים שזו הדרך היחידה. מדינה לצד מדינה, עם שלום וביטחון. חלקים אחרים בממשלה מתנגדים לכך, אז אנחנו מסכימים שלא להסכים לגבי הרעיון הזה. יתר מכך, אנחנו עושים הכל כדי לשמור על האופציה של שתי המדינות".

שרי מרצ ואבו מאזן  (צילום: לשכת יו''ר מרצ)
שרי מרצ ואבו מאזן (צילום: לשכת יו''ר מרצ)


הורוביץ: "מילה אחרונה  על הקשר בין ישראל לאיחוד האירופאי - לא כמו הממשלה הקודמת, שהייתה ביקורתית כלפי האיחוד, יש לנו זווית אחרת על האיחוד, ורואים בו בן ברית וחברים קרובים, ולא אויבים כמו הממשלה הקודמת, ורואים באירופה כחברה קרובה של ישראל, ובן ברית אסטרטגי וצריך לקדם את שיתוף הפעולה בין אירופה וישראל".

בתוך כך, הממשלה שוקלת לאשר במסגרת מתווה התיירות המתגבש גם כניסת תיירים לא מחוסנים על פי ההגדרה הישראלית, כבר ב-9 בנובמבר. בשבועות האחרונים מתקיימים דיונים בין משרד הבריאות למשרד התיירות בנוגע לתיירים שהתחסנו בשני חיסונים בלבד, ושעברה חצי שנה ממועד החיסון השני שלהם.