שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תקף בחריפות את מועצת זכויות האדם וגינה את הדו"ח השנתי שלה. "מועצת זכויות האדם אכזבה את כולנו שוב, אכזבה אנשים בכל רחבי העולם שסובלים מהפרות זכויות האדם, אולם קולם לא נשמע", אמר ארדן מעל בימת האו"ם והוסיף, "לצערי את קולם לא ניתן לשמוע מכיוון שמועצת זכויות האדם מתעקשת לבזבז את זמנה, תקציבה ומשאביה על מדינה אחת, מדינה דמוקרטית ופורחת עם עיתונות חופשית, חופש פולחן ודת". 

לדבריו, "מאז הקמת המועצה לפני כ-15 שנה, היא גינתה את ישראל 95 החלטות שונות, לעומת 142 החלטות שבהן גינתה את כל שאר מדינות העולם ביחד. מדינת ישראל תמיד העניקה ותמיד תספק סיוע חיוני למדינות בעולם. אף על פי כן, ישראל היא המדינה שמועצת זכויות האדם מחליטה להמשיך נגדה בקריאות שנאה אנטי ישראליות ואנטישמיות".

"מועצת זכויות האדם הפכה למועצה של קוסמים המסוגלת לגרום לכל פשעי המלחמה והזוועות של החמאס, להיעלם באורח פלא. התביישו לכם, התביישו לכם, התביישו לכם. האובססיביות האנטי-ישראלית של מועצת זכויות האדם, המגולמת שוב, בדו"ח זה, לא צריכה להיות בשום גוף שעוסק בזכויות אדם, ביטחון או שלום", אמר. 

בסיום, הזכיר השגריר ארדן את נאומו של שגריר ישראל באו"ם דאז, חיים הרצוג, שקרע את החלטה של העצרת הכללית של האו"ם המשווה את הציונות לגזענות, ואמר כי "על במה זו, בגוף זה, עצם זכותו של העם היהודי לבית לאומי הוכרזה כגזענית, ההחלטה ששגריר ישראל דאז קרע מעל במה זו, זה בדיוק מה שצריך לעשות לדו"ח האנטישמי והחד-צדדי הזה שאתם מציגים. מקומו בפח האשפה של האנטישמיות, וכך נתייחס אליו". לאחר סיום דבריו קרע את ההחלטה ועזב את הבמה.