עידית סילמן, יו"ר הקואליציה, התייחסה היום (שלישי) בראיון לאריה אלדד ובן כספית להצבעה על תקציב המדינה שתתרחש השבוע. סילמן אמרה כי "יש כאן הרבה שמונח גם על הכתפיים שלי וגם עבור אזרחי מדינת ישראל. עשינו עבודה טובה ואנחנו מחכים להיות אחרי זה - לאפשר תקציב וחוק הסדרים מאוד משמעותיים לאזרחי מדינת ישראל".

סילמן הוסיפה כי "אני חושבת שהשנתיים האחרונות פילגו ושיסעו את העם שלנו. עשינו מעשה שראינו בו מעשה אחראי ונכנסנו לתוך קואליציה מאוד מורכבת. בפעם ראשונה יש כאן מפלגה שמייצגת את ערביי ישראל בתוך הקואליציה, זה בהחלט לא פשוט". 



יו"ר הקואליציה המשיכה ופירטה את תוכניות הממשלה לעתיד: "אנחנו באים ומטפלים בסוגיות - אז אי אפשר להגיד שאנחנו מוותרים על האידיאולוגיה שלנו. בעיניי,יש לטפל בנושאי הריבונות והמשילות, לדאוג לפשיעה העולה בחברה הערבית ולטפל כמו שצריך במשפחות הפשע, לו משימות שעמדו לפתחנו כל הזמן. אני לא באה בהאשמות, אבל לקחנו מציאות קיימת ובאנו להוסיף, לטפל ולעשות טוב. גם בעניינים שאנחנו לא תמיד מסכימים עליהם, כמו חוק הקנאביס שנפל ועלה". 

עוד אמרה סילמן: "כמי שמגיעה מתוך הציונות הדתית, הציונות הדתית חרטה על דגלה את ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל. היו זמנים רבים ששמנו את ארץ ישראל ותורת ישראל מול העיניים. אחרי השנתיים האחרונות וארבע מערכות הבחירות שהיו כאן, ובטח אם היינו יוצאים לסבב נוסף, ראינו לנכון לעשות מעשה לטובת עם ישראל. היום יש לנו מיקוד על עם ישראל ואנחנו לא מורידים את הרגל מהגז בזירות האחרות".

סימן נשאלה על האפשרות כי יהיו עריקים מתוך הקואליציה ואמרה: "אני לא חושבת שיהיו עריקים. מהיום הראשון שאני בממשלה הזו מנסים להניע אותי ולהציע מגוון הצעות, זה היה גם בכותרות וגם קיבלתי איומים על חיי. אני היום במקום מאוד משימתי ואני מסתכלת לעבר המטרה - להעביר תקציב חברתי ואחראי לטובת אזרחי מדינת ישראל

על השיח במליאת הכנסת אמרה סילמן: "אנחנו רואים הסתה ושיח שהוא הרבה פעמים אלים ולא מתאים, לפעמים רואים את זה גם במליאת הכנסת, עם ביטויים שעבר זמנם מזמן ולא צריכים להיאמר. באופן אישי ספגתי איומים על חיי ודיבור לא נאות כלפי משפחתי וילדיי - זה לא אמור להיות ככה. מדינת ישראל, בטח החברה בה, לא אמורה להתנהל באופן הזה. אנחנו צריכים לטפל ולהוציא את השיח הזה. בטח שחברי כנסת ומובילי דעת קהל לא ידברו ככה".