יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, התראיין הערב (שלישי) בחדשות 12 והתייחס לדיונים על אישור התקציב: "אישרנו את עמדתנו, היינו שותפים להקמת הקואליציה על מנת להעביר אותו, כדי שכל אזרחי המדינה יוכלו להינות מתקציב". 

בהמשך הריאיון, התייחס עבאס לניסיונות הליכוד לצייר את מפלגתו כלא לגיטימית, בעקבות חבירתה לימינה ויש עתיד לקואליציה, וטען כי מי שהוביל את תהליך הפיכתה של רע"מ ללגיטימית הוא בנימין נתניהו עצמו: "במשך שנתיים היו לנו מגעים עם הליכוד". לדבריו, במהלך השיחות ביניהם נתניהו "תמיד היה אומר שהוא יכול לקבל החלטות כי אין לו מתנגדים, הוא אמר שהוא יכול לעשות הכל". 

"עד עכשיו נמנעתי מלפרט מה היה בשיחות הפוליטיות שלי עם נתניהו במשך שנתיים, הוא הציע לנו שותפות". לטענתו, ראש הממשלה לשעבר הקריא בפניו את הנאום בו הוא רוצה לבשר לאזרחים שיש שותפות רע"מ, אותו כתב ח"כ יואב קיש. "הליכוד לא יכול לחזור אחורה ולהתנער", הוסיף. לדבריו, יש חומרים שמוכיחים שבליכוד משקרים, "בינתיים לא אפרסם".

הוא הוסיף כי הוא אינו מעוניין לחשוף מעבר לכך, "יש לי בעיה ערכית להוציא דברים שהיו ביני לבין אחרים - אני מציע לליכוד להוציא הודעה שהם טעו". הוא הסביר כי "אני רוצה לבנות את היחסים הפוליטיים על אמון, מי שיישב איתי יוכל לסמוך עליי. אי אפשר להוציא אותנו כתומכי טרור, הליכוד צריך להצהיר שזה לא נכון". 

בנט ועבאס (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בנט ועבאס (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בהמשך הריאיון התייחס עבאס לטענות שעלו בתחקיר של אילה חסון ששודר בסוף השבוע ב'חדשות 13', לפיו קיים קשר לכאורה בין מפלגת רע"מ לחמאס. לדבריו, העמותה שהוזכרה בתחקיר, "עמותת 48", שדרכה לכאורה התקיים הקשר עם בכירי החמאס, פועלת כ-20 שנה עבור מטרות חסד וסיוע הומניטרי בלבד.

"זה לא הפריע לליכוד כשהיינו שותפים שלו לפני כמה חודשים, אנחנו 25 שנים פועלים בהתאם לחוק תחת שלטונו של נתניהו, פתאום מה קרה? זה נועד להכשיל את התקציב", תקף. 

"הכסף של העמותה הוא כסף מתרומות, לא היה ולא יהיה כסף ממשלתי. אנחנו מזמינים את רשויות האכיפה לבדוק אותנו - לא מסתירים כלום. שלטון החוק הוא אחד הדברים שאנחנו מקדמים היום בחברה הערבית - גם בהקשר הזה וגם בהקשר של מיגור האלימות", הוסיף.

בתגובה לדברים, מסרה מפלגת הליכוד: "מנסור עבאס משקר. הליכוד מעולם לא הציע למנסור עבאס הסכם קואליציוני. ב-2019 מנסור עבאס רצה להצטרף לקואליציה והליכוד סירב ולכן הלכנו לבחירות. ב-2021 הליכוד הציע למנסור עבאס לתמוך בחוק בחירה ישירה, הוא ביקש לשנות את חוק קמיניץ, לא הסכמנו ולכן הוא הלך עם בנט ולפיד".