שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום (שני) בישיבת הסיעה כי "העברת התקציב יצרה נכס חשוב מאוד שחייבים לשמור עליו, הנכס הזה נקרא יציבות פוליטית. ולכן אני מנצל את ישיבת הסיעה לפנות לראשי המפלגות: לא להפתיע ולהביך אחד את השני, הכל צריך להיות מתואם ומוסכם מראש". 

עוד אמר שר האוצר כי "נבקש לקדם כבר בחודש הקרוב את הגיור בידי רבני ערים ואת מתווה הכותל. אנחנו מקדמים גם את קרן העושר וזו עשייה מוסכמת על כולם. יש פה סיעה שהיא מוסכמת על כולם ואני מקווה שכל המפלגות והסיעות נפעל באופן אחראי ומסונכרן". 

לפיד: "יש סכנה שנהפוך לחברה אלימה ומלאת שנאה"

שר החוץ יאיר לפיד, התייחס בפתח דבריו בישיבת הסיעה לאיומים שלטענתו קיבל ברשת: "השבוע קיבלתי הודעה מגולש ובה נכתב 'יאיר לפיד אני מאחל לך שתמות מסרטן עוד היום, אתה תקבל כדור ממני או ממישהו אחר'. אשתי קיבלה הודעה דומה מגולשת בשם סופיה, יש לו מעט כאלו". 

יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)

לדברי לפיד, "הסכנה היא לא שירצחו פה עוד פוליטקאים, הסכנה הגדולה היא שזה מה שאנחנו הופכים להיות. חברה אלימה ומלאת שנאה. זה קודם כל מתחיל בכנסת - אם אנחנו רוצים לעצור את הגל אנחנו צריכים לעצור את הגל העכור הזה ביחד כולם צריכים להיות שותפים". 

נתניהו: ח״כ שיקלי הוא היחיד שנשאר ימני בימינה. 

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, תקף בחריפות את דבריו של לפיד ואת מפלגת ימינה: "אנחנו רגילים לשמוע את הטפות המוסר הצבועות על 'שיח מכבד' שבאות מהשמאל. הם לא הטיפו כמובן לשיח מכבד כשהם תמכו בהפגנות הדגלים השחורים, כשביזו את סמלי המדינה, כשהסיתו לרצח של ראש ממשלה ובני משפחתו, כשהסיתו לרצח עם גיליוטינות וחבלי תלייה. לא שמעתי מילה על שיח מכבד. ואתם יודעים למה? יש עיקרון - התבטאויות מימין הם תמיד הסתה והתבטאויות משמאל הן תמיד דמוקרטיה וחופש הביטוי. 

עוד אמר נתניהו: "ראינו אתמול שחברת כנסת מימינה קראה לח״כ עמיחי שיקלי 'וירוס'. אתם זוכרים איך בשנות ה-30 קראו ״וירוס״ לעם היהודי. תארו לעצמכם מה היה קורה אם ח״כ מהימין היה קורא למישהו בשמאל 'וירוס'. איזו צעקה הייתה קמה. איזו המולה. איזה מהומה הייתה פורצת ובצדק. וראש הממשלה בנט, שכל הזמן מטיף לשיח מכבד, הוא לא פוצה פה ואפילו שלח ח״כ מסיעתו לתמוך באמירה המקוממת הזאת. זה שפל לא יאומן שהם הגיעו אליו. אבל אם כבר מדברים על ח״כ שיקלי בהקשר של וירוס, חבל שהוא לא מדבק". 

יו"ר האופוזיציה המשיך ואמר: "עמיחי שיקלי הוא הח״כ היחיד בימינה שנותר נאמן להתחייבויות של המפלגה לבוחריה. ח״כ שיקלי הוא היחיד שנשאר ימני בימינה. הרי בנט התחייב במערכת הבחירות שלא ישב עם מרצ, שלא ישב עם רע״מ, לא יהיה רה״מ עם מתחת ל10 מנדטים ולא יתן ללפיד להיות ראש ממשלה. הוא הפר את כל ההבטחות וכל ימינה פרשו מהימין, חוץ משיקלי".

שרת התחבורה מרב מיכאלי פתחה את ישיבת הסיעה השבועית של מפלגת העבודה בדברים הבאים: "נעננו להצעתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג לקיים דיון על מתווה הכותל, אנחנו לגמרי על זה תוך כדי שמירה על יציבותה של הקואליציה. מפלגת העבודה כבר משנה סדרי עדיפויות - לפני יותר משנה נאמתי נאום על ההנחה המעוותת והשערורייתית שניתנה לרוכשי דירות שנייה ושלישית, אתמול הוחלט שיופסק הפינוי בכפייה של דיירות ודיירי הדיור הציבורי ויש תוספת תקציבית לבנייה של דיור ציבורי דבר שלא נעשה כאן הרבה מאוד זמן". 

שר המשפטים גדעון סער הצהיר בפתח ישיבת סיעת "תקווה חדשה" כי "היום נביא למליאת הכנסת עוד התחייבות - הכלל שבפעם הראשונה ייחרט בחקיקה - בית המשפט מוססמך לפסול ראייה שנגבתה שלא כדין". 

שר הביטחון בני גנץ אמר בישיבת הסיעה: "ראשית, זו הזדמנות טובה שוב לברך על המוגמר – על תקציב המדינה המצוין שהעברנו בשבוע שעבר ולהודות בשם אזרחי ישראל לשר האוצר, שהוביל את התהליך ולכל חברי הממשלה. אני רואה בממשלה הנוכחית לא כורח – אלא צורך השעה. השיסוי, הפיצול והשבטיות שמאיימים על החברה הישראלית, היו זקוקים לממשלה מאחדת לפני כל דבר אחר".

בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)
בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)