ועדת הכלכלה התכנסה הבוקר (רביעי) בנוכחותם של מנכ"ל משרד הכלכלה ומנכ"ל שופרסל. את הישיבה יזם יו"ר הוועדה, חבר הכנסת מיכאל ביטון, והיא עוסקת ביוקר המחייה בישראל וביצירת תחרות הוגנת. במהלך הדיון פרץ עימות בין יו"ר הוועדה לבין מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, לאחר שביטון שאל את המנכ"ל אם תיאם מחירים עם רשתות אחרות. בנוסף, רמי לוי הורחק מהדיון לאחר שצעק לעבר חברי הכנסת: "מי אתם בכלל, פופוליסטים". כשהוצא מהאולם, לוי צעק "אני אצא לבד", יו"ר הוועדה השיב לו כי הוא לא יכול לדבר כך לחברי כנסת "לא משנה מי אתה וכמה כסף אתה שווה".
"
אברכהן: "אני מזכיר ש-2021-2020 היו שנים שונות. אנחנו כמצטיינים בכל המהלכים התפעוליים, נתנו את נשמתנו, העובדים נתנו את נשמתם כדי לענות על הביקושים בשנתיים האלה. עשינו את זה בכל הסקרים שפורסמו ב-2020 נבחרי הרשת בין המצטיינים בישראל ברמת הנתינה. רמת הרווחיות ברשת דומה ואינה שונה מהרווחיות בכל העולם. חבל שהנתונים האלו לא הוצגו. אנחנו הרשת הגדולה בישראל, ותיקה פרוסה מקריית שמונה תל אביב וירוחם והולכת לקבל סניף חדש בהשקעה של מיליונים. עשינו את זה לא כי זה כלכלי כי זה נכון והמחירים בירוחם לא יקרים". ביטון השיב: "שמת בסניפים את המותג היקר שלך, גם בירוחם ובמצפה רמון". מנכ"ל שופרסל: "אתה מטעה את כולם. אתה לא צודק ואני לא אוותר לך". יו"ר הוועדה: "המחיר יקר כי יש לך סופר בלעדי והמבוססים במרכז משלמים פחות. אתה שולט בפריפריה וזה נבדק ושינית מחירים".
"האירוע השני שהחל אתמול הוא מבורך ובו רשות התחרות ביצעה חקירות והחרמה של טלפונים ומחשבים ואולי מעצרים, אבל מאוחר מדי. בשנים האחרונות לא ראינו פעולות נחושות כאלה של רשות התחרות ומשרד הכלכלה והם צריכים להתעורר מידית ולטפל בזה על בסיס שבועי. אם מישהו חושב שזה יגמר בקנה של 50 מיליון וכתב אישום למישהו הוא טועה. הוועדה לא תאפשר, אנחנו נחקור ונציף את זה כל שבוע נצפה מרשות התחרות כל חודש לבדוק ואם צריך להכריז על מישהו כמונופול או קרטל אז להכריז. רשות התחרות ומשרד הכלכלה עומדים פה למבחן וצריכים להפנות זרקור לרשתות השיווק ולספקים", הוסיף ביטון.
ד"ר רון מלכא, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשיה: "מונפול אינו עבירה על החוק. אבל כשמנופול מנצל כח שוק זאת עבירה על החוק ונטפל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, כולל אכיפה תקיפה במלוא האמצעים".
עוד הוא הוסיף כי "קיימת תופעה מוזרה שבה משרד הכלכלה מ פרסם ברשתות ליד מוצרי קוסמטיקה או טואלטיקה מודעות כמו המחיר המומלץ והמקובל באירופה הוא 30% יותר נמוך מהסופר. משרד הכלכלה הפך מעין יועץ שמציע לנו לטוס ללונדון לקנות ג'ילט ולחזור".
זאת, בנוסף לפרסומים בדבר העלאות מחירים צפויות ברשתות השיווק ועל רקע הפרסום שחשף פערי מחירים של מוצרים זהים באתר שופרסל אונליין לעומת אתר שופרסל ישיר למהדרין, וישתתף בה גם הבעלים של רשת שיווק השקמה, רמי לוי. הוועדה תדון גם בהיעדר התחרות בענף המזון ומוצרי הצריכה ובחינת יישום חוק קידום התחרות בענף המזון, שאושר בוועדה כבר בשנת 2014.