"סוכנות המזון של האו"ם פרסמה ב־4 בנובמבר דוח המצביע על כך שהמזון בעולם התייקר השנה ב־30%. ההתייקרות היא בכל העולם, לא רק אצלנו. מחירי החיטה והקומודיטיס התייקרו. חבית נפט מסוג ברנט התייקרה ב־130%, ואנחנו העלינו את הבנזין רק ב־24%". כך אמר ל"מעריב" שר האוצר אביגדור ליברמן על רקע סערת המחירים.

על משבר הדיור הוסיף: "השנה נשבור את כל שיאי השיווק, התכנון והתחלות הבנייה של פרויקטים משנת 2000. אפשר למתן את עליית המחירים, אבל קשה יהיה להורידם. מחירי הדיור יעלו ב־2021 ב־12%, ואם ב־2022 הם יעלו במחצית מזה זה יהיה הישג מדהים".

שר האוצר מסביר שהדלק העיקרי לעליות ולביקוש נובע מטירוף המשכנתאות בשל הריבית האפסית. "מחודש מאי עד היום נלקחו משכנתאות בעשרות מיליארדי שקלים וטירוף כזה לא היה מאז חורבן הבית הראשון", אמר. לליברמן אין טענות כלפי הנגיד בנושא הדולר או הריבית. "בוא לא נגזים כדי שלא נפתח שיגעון גדלות. אנחנו מסתכלים על העולם, וקודם כל תלויים בהחלטות בארה"ב, ובהתאם לזה נחליט. עם כל הכבוד לכלכלת ישראל לא נוכל להשפיע על הריביות בעולם".

שר האוצר דוחה את הביקורת על מיסוי כלים חד־פעמיים ומשקאות ממותקים: "אנחנו לא יכולים לדבר על איכות הסביבה בלי מעשים. השימוש בכלים חד־פעמיים בישראל גבוה פי ארבעה מאירופה. גם בנושא המיסוי על המשקאות הממותקים אנחנו לא שונים מאירופה. יש בישראל 600 אלף חולי סוכרת וזה טירוף מוחלט".

על עתיד הקואליציה לאחר אישור התקציב הוא מוסיף: "אל תדאג, נעביר את כל מה שהבטחנו. אנחנו יודעים לעבוד. כך גם התגברנו בקרב על נציגי הכנסת בוועדה למינוי שופטים. אני מתמקד בעיקר בכלכלת המדינה וכל השאר לא מעניין. יש לנו תוכנית עבודה ארוכת טווח, מצבנו תלוי בשאלה עד כמה נצליח לממש אותה".

על העובדה שנתניהו לא מרים ידיים ואורב לקואליציה כל הזמן בפינה ענה השר: "תקשיב, ביבי הפסיק לעניין אותי. נתניהו לא מעניין, כי מבחינתי הוא לא רלוונטי. את הצד הפוליטי של התקציב גמרנו וכרגע צריך לממש את כל התוכניות. האתגר המרכזי הוא להתניע את כל ההשקעות בתשתיות, וזה לא משהו שאפשר להזיז תוך שבוע או שבועיים".