מפקד חיל הים לשעבר אלוף (מיל') אליעזר (צ'ייני) מרום שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM על התרגיל הימי המשותף הראשון מסוגו בין ישראל, ארה"ב, איחוד האמירויות ובחריין, שנערך השבוע בים האדום. הוא סיפר כי "מדובר בסנסציה" וטען: "האיראנים צופים ולחוצים מאוד מהמפגש הזה". 

"זו באמת סנסציה", הסביר צ'ייני בפתח דבריו. "קודם כל, זו תוצאה של הסכמי אברהם שבמסגרתם יצרנו הסכמים עם המדינות האלה, ויותר מזה – אנחנו לאורך שנים היינו שייכים לפיקוד האירופי וזה מוזר מאוד כי אין לנו שום עניין בלחימה באירופה. מה שכן, יש לנו הרבה מאוד עניין במזרח התיכון. ב־2008 חיל הים הישראלי חזר לפעול בים האדום אחרי 10 שנים שהוא לא היה שם, והתחברנו בחשאי לצי החמישי של פיקוד המרכז ועשינו איתם לא מעט דברים משותפים.

"אני חושב שהיום, האירוע הזה, מעבר לכך שיגידו לך לא מעט אנשים 'חשיבותו בעצם קיומו', מדובר באירוע אסטרטגי ברמה מאוד גבוהה ויש לו חשיבות עצומה במערכת היחסים שבין מדינת ישראל למדינות המפרץ, עד כדי הקמת ברית בינינו לבין המדינות. האיראנים צופים על הדבר הזה, והם מיד הגיבו לתרגיל הזה – אגב, זה מראה כמה שהם לחוצים מהמפגש הזה".

צ'ייני סיכם: "תראה, המפגש הזה הוא לא מפגש בו אנחנו מתכננים מלחמות. אני חושב שהפעילות האינטימית הזו בסופו של דבר בין חילות הים השונים ובין הסנטקום, פיקוד המרכז האמריקאי, לבין צה"ל - יש לו חשיבות אסטרטגית ראשונה במעלה". 

רגע לפני סיום השיחה ביקשו צמד המגישים לדעת איך הוא מרגיש כשוועדת החקירה של פרשת הצוללות יוצאת לדרך. "אני מאוד מאוד שמח. שיבדקו כל דבר ושירימו כל אבן. אני חושב שיש לזה חשיבות עליונה".