סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער מתקווה חדשה, הודיע השבוע כי בכוונתו להעלות את הצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות לוועדת השרים לחקיקה, במטרה להעביר אותה במליאה בשבועות הקרובים. חבר הכנסת מיקי זוהר שוחח על כך היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM.

בפתח השיחה, התייחס זוהר לאפשרות שהחוק יחול על נתניהו: "אני לא חושב שהחוק יחול עליו, החקיקה אינה יכולה להיות רטרואקטיבית. אם ינסו להחיל אותה על נתניהו, היא תהפוך לחקיקה פרסונלית, וכך יש סיכוי גבוה מאוד שתיפסל בבג"ץ".

לאחר מכן, זוהר נשאל האם הוא מרגיש שהחוק אכן פרסונלי, והשיב: "כרגע לא. איני יודע מה כתוב בנוסח החוק. אם החוק יהיה רטרואקטיבי, אז כמובן שמדובר בחוק פרסונלי, כי אין מישהו שהיה ראש ממשלה שמונה שנים חוץ מנתניהו. בשום קונסטלציה לא אוכל להסכים לחקיקה שכזו".

בהמשך, התייחס לאפשרות של גוש הימין להקים קואליציה של 61 חברי כנסת: "אני חושב שאנחנו נחזור לשלטון במערכת הבחירות הבאה. אני לא ידוע מתי הן יהיו, אבל יהיו, והליכוד והימין יצליחו להשיג 61".

"אני חשוב שהרבה מצביעים שהצביעו לימינה ולתקווה חדשה יחזרו לליכוד. אנחנו מסוגלים להביא גם 40 מנדטים. הממשלה הזו תמשיך בגישה שהתנועה האסלאמית מנהלת את מדינת ישראל, וערכי הימין לא על הפרק, אלא רק ההישרדות השלטונית".

"אנחנו רואים שהשמאל הקיצוני שולט בממשלה הזאת. המצביעים של ימינה ותקווה החדשה יחזרו לליכוד או לציונות הדתית ותראה שהגוש שלנו יכול להגיע ל־61 מנדטים", הוסיף.

לסיום, נשאל על ההערכה שהשמיע, כי הממשלה תיפול במהירות האפשרית: "נעשה הכול כדי להפיל את הממשלה במהירות האפשרית. לגבי מועדים קשה לי להתחייב ולומר. כרגע הממשלה די יציבה, משום שאם יהיו בחירות, הם כנראה לא יישארו באותו כוח פוליטי וחלקם אפילו ייעלמו מהמפה הפוליטית", סיכם. "לכן אני מניח שההישרדות השלטונית והאופורטוניזם, מנצח כרגע את האידיאולוגיה. אבל אנחנו לא נרפה עד שנצליח להפיל את הממשלה הזאת".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm