ראשי המפלגות בקואליציה ובאופוזיציה מכנסים היום (שני) את חברי סיעותיהם, והם צפויים גם לשאת הצהרות מיוחדות בפתח הישיבות. בפתח ישיבת סיעת הליכוד התייחס יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו להצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה, שמקדם שר המשפטים גדעון סער.

"הממשלה שהרכיבה את הקואליציה יורדת בסקרים והאופוזיציה שלא הקימה את הממשלה יורדת בסקרים", אמר. "בנט וגדעון מתרסקים, אז מה עושים? מנסים להעביר חוק איראני. והחוק האיראני אמור להביא למצב שמי שיכול לנצח בבחירות לא ינצח", הוסיף. 

בהמשך אמר נתניהו: "יש פה טעות כי זה לא רק חוק איראני, זה גם חוק סורי. לא בדקתי צפון קוריאה אבל אני מניח שזאת אותה השיטה", ציין. "איך מעבירים חוק כזה בכנסת?", שאל נתניהו. "יש בעיה כי זה פוגע בדמוקרטיה, הדבר שהכי מסכן את הדמוקרטיה מבחינתם הוא שרצון הציבור יבוא לידי ביטוי. החוק הזה קצת בוטה מדי אז מתחילים חוק מקדים", אמר. 

שר המשפטים גדעון סער התייחס להצעת החוק שלו ואמר: "אני שמח שכל השותפות לממשלה התאחדו אתמול לעשות תיקון חשוב - הגבלת כהונה במקום כהונה ללא הגבלה. כשאנחנו מבטיחים אנחנו מקיימים". על דברי נתניהו אמר: "שמעתי את דברי ההבל של יו"ר האופוזיציה, שזה לא קיים בשום דמוקרטיה פרלמנטרית. קודם כל, מר נתניהו עצמו לפני חודשים ספורים, כששלח אליי שליחים והתחנן להקים ממשלה ביחד, אחד הסעיפים שהציע מיוזמתו היה הגבלת כהונה ואפילו הסכים לחוקק את זה באופן רטראוקטיבי". 

סער הוסיף: "כנראה שלפני מספר חודשים זה עדיין היה דמוקרטי, ולפתע זה הפך להיות לא דמוקרטי. נתניהו חי בסרט, אני לא יודע אם זה סרט איראני או סורי. יש רוב אדיר שתומכים בחקיקת החוק הזה, שיודעים שאי הגבלת כהונה מובילה לריכוז חוק והם סולדים מזה. לכן אנחנו נעביר את החוק הזה ואתה לא תצליח לבטל אותו". 

שר החוץ יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד" לפרשת הישראלים העצורים בטורקיה ואמר כי הממשלה מטפלת בשחרורם "גם בדרגים הכי גבוהים", ופנה לעיתונאים: "הדיבור התקשורתי רק גורעאני מבקש מכולם, תחשבו שזה לא נטלי ומורדי אלא אמא ואבא שלכם, לא שווה בשביל כותרת לסכן אותם תנו לנו לעבוד". 

מיד לאחר מכן התייחס לחקיקה שתגביל את כהונתו של ראש הממשלה לשמונה שנים. "אתמול העברנו את הגבלת קדנציות לרה"מ - הבטחנו וקיימנו. זה לא סוף התהליך", אמר. "יש עוד דרך לעשות אבל אם רוצים לשנות את המדינה זאת הדרך, להקים ממשלה, להעביר תקציב ואז לבצע את כל ההבטחות אחת אחת", הוסיף. 

שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה בפתח ישיבת סיעת מפלגת העבודה לרצח הנערה בת ה-18 על ידי בן זוגה. "ביום ראשון אני מקיימת את הקבינט לאלימות כלפי נשים - יש הרבה דברים שצריך לטפל בהם אבל הדבר הראשון הוא הזכות הבסיסית להישאר בחיים", אמרה. בהמשך התייחסה לאירועים בדרום ואמרה: "הצבענו בממשלה אתמול לחזור ולהקשיע בנגב ובגליל.  אנחנו עמדנו על כך שהחחלטה הזאת תכלול את כל היישובים, החלטה שיש בה גם פרק חשוב של תחבורה ציבורית". על הצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה אמרה: "כמי שהגישה ראשונה את הצעת החוק להגבלת כהונה אני נורא שמחה על העברתה. זה לא עניין של ימין ושמאל זה עניין של דמוקרטיה". 

עוד קודם לכן, בפתח ישיבת סיעת מרצ, התייחס שר הבריאות ניצן הורוביץ לאירוע האלימות אמש בבית החולים סורוקה: "ראינו אתמול בסורוקה זה דבר שפשוט לא מתקבל על הדעת. זאת חצייה של קו אדום ואסור להשלים עם תופעות מהסוג הזה". עוד אמר: "אנחנו חייבים להתייחס לאלימות בבית חולים. לצערי זאת מכת מדינה. מדי יום אני מקבל דיוווחים על אלימות בבתי חולים - כלפי הצוות, נזק לרכוש וכו'. מבחינת משרד הבריאות אנחנו נמצא את הדין ונדאג שהאכיפה תהיה כמו שצריך". 

עוד התייחס שר הבריאות למבצע חיסוני קורונה לילדים שצפוי לצאת לדרך בשבוע הבא: "מנכ"ל משרדי אישר מתן חיסוני לילדים. בימים הקרובים יגיעו החיסונים האלו בתצורה מיוחדת לישראל ויהיו מספיק לכל מי שירצה להתחסן. אנחנו נפעל דרך הסברה ושקיפות ונתבסס לפי הרפואה והמדע. יש לנו את המומחים הטובים בעולם והם הוכיחו את זה שוב ושוב".