שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום (שני) כי "מחירי הנדל"ן צפויים לעלות בשנת 2021 בלמעלה מ-10%". השר אמר את הדברים בכנס לשכת השמאים בהתייחס לשוק הנדל"ן והוסיף כי "יש חמישה רכיבים שמשפיעים על המחירים, שניים שאין לנו השפעה עליהם - ריבית הפריים והובלה ימית, ושלושה רכיבים שאנחנו יכולים להשפיע עליהם - ביקוש, היצע ותכנון, והשנה בשלושת הרכיבים הללו שברנו שיאים. אישור התקציב לצד העבודה המאומצת תביא לכך שתוך 4-3 שנים נסגור את הפערים". 

השר גם התייחס ליציבות הממשלה הנוכחית ואמר כי "הממשלה תחזיק ארבע שנים וחצי אם נתמקד בארבעה אתגרים: יוקר המחיה, פשיעה, פקקים ויציבות שלטונית". הוא הוסיף כי "לגבי נושאים אחרים כמו דת ומדינה אני לא יכול להשיג הכל, אבל אני מקדם נושאים שנמצאים בהסכמים הקואליציוניים כמו רפורמת הכשרות וגיור על ידי רבני ערים. סוגיית מתווה הכותל קודמה בזמנו על ידי בנימין נתניהו, אז כל שרי הליכוד הצביעו בעד ובגלל דרישה של ש"ס ויהדות התורה, המתווה הוקפא".

על הצמיחה במשק אמר, "אנחנו מדינה שצומחת בקצב מסחרר, עלינו בתחזית הצמיחה מ-5.1% ל-7.1%. אני רואה את נפח הפעילות של כרטיסי האשראי ואת הדו"חות הרבעוניים של החברות שנסחרות בבורסה. בנוסף אני רואה את ההודעה שהוציאה חברת הדירוג פיץ' שתומכת במדיניות הכלכלית שלנו. כל זאת ועוד מביא אותנו למסקנה שאנחנו במצב טוב".

בהמשך התייחס השר לגל ההתייקרויות וטען כי "אי אפשר להגיע למצב שמחירי החלב במדינת ישראל גבוהים בכ-80% ממחירי החלב בעולם. רשתות השיווק עשו קופה לא רעה בכלל גם בתקופת הקורונה. עד סוף השבוע אנחנו מגבשים שתי חבילות גדולות בנושא יוקר המחיה והיצואנים - צעדים משמעותיים מאוד. אני פחות מאמין בפיקוח אלא יותר בתחרות הוגנת".

על התחזקות השקל אמר ליברמן כי "זו תוצאה של ייצוא שמביא לעודף דולרי ולכן אנחנו חייבים לאזן בין יבוא לייצוא. לכן התאמנו את הסטנדרט של הייבוא לסטנדרט האירופי. בכל מקרה שער החליפין הוא עניין שתחת אחריותו של הנגיד, והוא עושה עבודה מצוינת".

לסיום ציין כי "מדד רמת החיים במדינת ישראל לפי האו"ם תופס את המקום ה-17. תוך 5-4 שנים אני רוצה להגיע לעשירייה הראשונה ואין זו אגדה. למה אנחנו לא תופסים היום את העשירייה הראשונה? כי בציבור הערבי והחרדי שיעור התעסוקה הוא נמוך מאוד. אם נביא את הציבורים הללו להשתלב בתעסוקה, נגיע למקומות גבוהים הרבה יותר במדד איכות החיים ולכן אני פועל לתמרץ אנשים לעבוד כדי לקבל סבסוד מעונות יום".