המכתב המצמרר שהגיע לביתו של עורך הדין וחבר הכנסת לשעבר אליקים העצני בקריית ארבע, ממחיש בעוצמה מדהימה את השנאה היוקדת עדיין ליהודים – כמו בימים האפלים של השלטון הנאצי הגרמני.

לתיבת הדואר של העצני הגיע מכתב מנאצי אלמוני שכתב כך (בתרגום מגרמנית): "גיאורג, אני מאוד שבע רצון שאתה חי עדיין אחרי 95 שנה. נפלא. זיג הייל (הצדעה נאצית במועל יד), מהעיר קיל. 1934". ובצד השני: "חברון היא פלסטין – יודן ראוס (יהודים החוצה), על החתום: פרידריך".

בשיחה איתו מספר העצני: "מצד אחד, זה היה קשה להיזכר במה שעברנו אז בתקופה הנוראה הזאת וזה מחזיר אותך בבת אחת לשם. מצד שני, יש בזה ניצחון בכך שהמכתב נשלח למדינת ישראל הריבונית. ששת המיליונים שנרצחו ובתוכם מיליון וחצי ילדים זאת טרגדיה עצומה שלא תימחה, אבל זה שאנחנו כאן וזאת עובדה, היא מה שמפריע לנאצים".

"המכתב הזה הוא סגירת מעגל, משום שהוא כותב 'צאו מפלסטינה', מוסיף העצני. "זה רק מראה עד כמה השנאה בעולם כלפי ישראל עדיין קיימת ואיך החיבור עם הנושא הפלסטיני הוא כיום שנאת ישראל החדשה. זה שאנחנו במדינה משלנו מפריע לכל האנטישמים המודרניים".

לדברי בועז, בנו של אליקים, "אבא לא יודע מי האיש שכתב לו את המכתב הזה, אבל בגלל שקיל הייתה קהילה קטנה ואנחנו ניצלנו, אז מכירים אותנו. זה כנראה מישהו מהכיתה שלמד איתו והוא שלח לו את המכתב. אבא היה הילד היהודי היחיד בכל בית הספר. הוא סבל מהצקות של הגרמנים בתקופה שהיטלר עלה לשלטון עם כל תורת הגזע. הוא היה משיב להם בחזרה.

"הוא התחיל את בית הספר כשהיטלר עלה לשלטון ובשנת 1938 הם ברחו מגרמניה לארץ. מה שמעניין זה שלפני כמה שנים הוא קיבל מכתב מחבר שלו שלמד איתו, שאותו הוא דווקא מכיר, שכתב לו דברים הפוכים – עד כמה הוא שמח לדעת שהם ניצלו".

נכדתו של אליקים, שרה העצני־כהן, צייצה בטוויטר כי המכתב נשלח מארה"ב וכי "הנאצי הזקן חי בארה"ב, לפי הבולים, ועדיין מספיק חשוב לו להשפריץ את השנאה החולנית שלו, שלא השתנתה. לפני 80 שנה הם צעקו 'יהודים לכו לפלסטינה', ועכשיו הם צועקים 'יהודים צאו מפלסטינה'. מקבלים אותנו רק במקום אחד: בקרמטוריום".