מתיחות נוספת בקואליציה, הפעם על רקע התנגדות במפלגת מרצ להארכת החוק למניעת הסתננות, שיגיע היום לשולחן ועדת השרים לענייני חקיקה. ח"כ מוסי רז (מרצ) כתב בסוף השבוע בטוויטר: "זה חוק אכזרי שתכליתו למרר את חייהם של מבקשי המקלט. לא רק שהוא אכזרי, הוא גם מיותר כי אין עוד 'מסתננים' חדשים. יש לטפל מיידית בבקשות המקלט הרבות שטרם נענו. זה הדבר הצודק".

הצעת החוק, שאותה תביא לוועדת השרים שרת הפנים איילת שקד, גובשה עם רשות האוכלוסין וההגירה, כאשר החוק נועד למנוע מקרים של הסתננות למדינת ישראל.

אשתקד הוארך החוק בשנה, וכעת מבקשים בממשלה להאריכו בארבע שנים נוספות. מדובר, בין השאר, בהארכת הוראת שעה שעניינה ענישה פלילית מוגברת כלפי מעסיקים של מסתננים, ולהאריך את תוקפם של הסדרי משמורת, מגבלות גיאוגרפיות והסרי אכיפה ייעודיים למעסיקים, שנקבעו בחוק המקורי.

חוק זה מעורר מתיחות נוספת בקואליציה, לצד סערת חוק החשמל, שאותו מתכוון יו"ר ועדת הפנים ח"כ ווליד טאהא (רע"ם) להביא מחר לאישור ועדת הפנים של הכנסת בקריאה ראשונה, למרות מחלוקת שיש לו עם שרת הפנים איילת שקד על סעיפים מרכזיים בחוק.

וליד טאהא בדיון בקריאה הטרומית על חוק החשמל (צילום: ערוץ הכנסת)

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה שרת הפנים כי הצעת החוק לא תועלה להצבעה אם יוכנסו בה השינויים שמבקש להוסיף ח"כ טאהא משום שמשרד הפנים שבראשותה מתנגד להם.

ברע"ם פנו לרשימה המשותפת בבקשה לתמוך בהצעת החוק. יו"ר בל"ד ח"כ סמי אבו שחאדה צייץ על כך בטוויטר: "אנו נתמוך בנוסח מתוקן של החוק גם אם יפתור חלק מהבעיה שממנה סובלות עשרות אלפי משפחות. אתם מבינים שהערבים במדינה מנהלים מאבק בשנת 2021 על חשמל? בדמוקרטיה היהודית גם חשמל הוא זכות בסיסית ליהודים. באשר לערבים, זה נושא למאבק".

ואם כל זה לא מספיק, שר המשפטים גדעון סער אמר אתמול בחדשות 12 כי ייתכן שהוועדה לבחירת שופטים לא תתכנס מחרתיים, משום שטרם הגיעו להסכמות.