מימוש התקציב בסכנה: איגוד המשפטנים הכריזו היום (ראשון) על נקיטת צעדים ארגוניים של המשפטנים במשרדי הממשלה ויחידות הסמך בשירות המדינה, זאת לאחר כישלון המשא ומתן. הצעדים יחלו מחר בבוקר, כאשר בשלב הראשון יחלו בשביתה המשפטנים בכל משרדי הממשלה ויחידות הסמך בשירות המדינה. בהודעת האיגוד נכתב בין היתר: "כדי להגן על המשפטנים ולעמוד על זכויותיהם מול פעולות כוחניות וחד-צדדיות של המדינה, נאלץ איגוד המשפטנים להפעיל את סכסוך העבודה התלוי ועומד של האיגוד בעניין".

עוד נכתב בפנייה, שנשלחה לגורמים רבים במשרד, בהם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ושר המשפטים גדעון סער, כי "אין באמור במכתב זה או במה שלא נאמר בו כדי להוות מיצוי של דרישותינו או ויתור מכל סוג שהוא, לרבות ויתור על כל טענה, תביעה, דרישה, זכות או סעד בעניינים הנדונים. בלי לגרוע מן האמור, אנו שומרים על זכותנו לנקוט בעתיד כל צעד משפטי, ארגוני או אחר הנתון לנו לפי כל דין".

כאמור, על הממשלה לממש את התקציב בתחומים השונים עד סוף השנה הנוכחית. מדובר בתהליך בירוקרטי למדי, המתנהל בתוך משרדי הממשלה, שאמורים לבצע את העבודה של מימוש התקציב, באמצעות הוצאת התחייבויות כספיות, שיושבות על החלטות של ועדות מכרזים או ועדות פנימיות אחרות שמוסמכות להחליט על הוצאת כספים.

המשפטנים, שהם עובדי הלשכות המשפטיות במשרדי הממשלה - הם אלה שתורמים חלק בלתי מבוטל במימוש התקציב, שכן בלי אישור של נציג היועץ המשפטי - לא ניתן להוציא שקל, באף משרד, לא ניתן להפעיל ועדות מכרזים, לא ניתן לחתום על הסכמים ולא ניתן לממש תקציב.