מפלגת הליכוד פרסמה דרישה פומבית מיו"ר מפלדת רע"מ מנסור עבאס לגנות את פיגוע הירי שאירע הבוקר (ראשון) בעיר העתיקה בירושלים, בו נהרג אדם ונפצעו שלושה נוספים. "הליכוד דורשת ממנסור עבאס ומרע״מ לגנות באופן רשמי וחד משמעי את פיגוע הטרור הנפשע הבוקר בירושלים - בלי סייגים ובלי תירוצים", נמסר בהודעת התנועה.

אחרי הדרישה, ברע"מ פרסמו תגובה ראשונה לפיגוע: "לאורך עשורים רע״מ התנגדה וגינתה ופעלה כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע בשני הצדדים, ותמשיך בעמדה זו במיוחד כאשר מדובר באזרחים תמימים. רע״מ תמיד קראה לשמור על קדושת החיים, ולהימנע מכל סוג של אלימות, ולשאוף לחיות ביחד בשלום בביטחון בשותפות ובסובלנות, כפי שנקבע בחזונה של רע״מ".

"הליכוד לא יכול להטיף מוסר לרע״מ ולח״כ מנסור עבאס, נקודה. הליכוד הוביל את הממשלה שנים רבות, ונכשל בהשגת שלום וביטחון ויציבות פנימית, ולכן זמנו תם והוחלף. בליכוד צריכים להשלים עם העובדה שיש היום ממשלה אחרת, ולשם שינוי ממשלה מתפקדת".

כזכור, ביקורת כלפי רע"מ נשמעה גם קודם לכן מצד חברי האופוזיציה, שמיהרו להתייחס לפיגוע הקשה ולתקוף את הממשלה. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מסר: "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת הנרצח ומתפלל יחד אתכם לרפואת הפצועים בפיגוע הקשה בירושלים. חמאס שעומד מאחורי הפיגוע חייב לשלם מחיר כבד על הרצח הנפשע הזה בלב בירתנו".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב: "אני ‏מבקש לחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון בירושלים וקורא לכולנו להתפלל לרפואתם של הפצועים. את הטרור צריך למגר באגרוף ברזל תוך גדיעת התקווה המניעה אותו. את תומכיו צריך להוקיע ולא לצרף לממשלה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "רק לפני כשנה בג"צ דחה עתירתי להציב מגנומטרים חמישים מטר לפני השערים בהר. אם היו עושים זאת התוצאות הקשות היו נמנעות. כשהטרור מרים ראש צריך להוריד לו את הראש. מי שמנסה לרצוח יהודים צריך לירות לו בין העיניים ולשלוח מסר לבאים אחריו שזה סופו של כל מחבל. חוסר המשילות של הממשלה מעודד את המחבלים להוציא פיגועים, בינתיים עד שהממשלה תתעורר ותעיף את האחים המוסלמים, צריכים להרוס את ביתו של המחבל ולגרש את בני משפחתו מהמדינה".