העיתונאי ושדר רדיו 103FM גיא פלג שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד על משפט נתניהו לקראת עדותו של עד המדינה ניר חפץ, שתיפתח מחר לאחר שנדחתה בשבוע שעבר בעקבות הדלפות לתקשורת. פלג התייחס לכך שפרקליטי רה"מ פנו ליועמ"ש וביקשו לפתוח בחקירה פלילית על ההדלפות מתוך התיק והסביר כי לדעתו, "יש לנו עניין שתהיה עיתונות חופשית שניזונה מהדלפות". 

בפתח דבריו אמר פלג: "הרכב השופטים די הזמין את פרקליטי נתניהו לפנות באופן הזה אחרי שבית המשפט הביע את מורת רוחו מהפרסומים שהיו. אני בשונה ממך חושב שדווקא ההדלפות האלו, ככל שמדובר בהדלפות, לא רק לא מכוערות הן אפילו מאוד חשובות". 

הוא הוסיף: "אנחנו כרגע יודעים שתוצרי החקירה הועברו לסנגורים. יש מקום לדיון ציבורי מה הערך בחקירה כשהחומר נמסר לחשוד לפני שמתקבלת ההחלטה אם הוא ייחקר או לא. פרסמו באולפן שישי שיש חילוקי דעות בצמרת הפרקליטות. אם דיווחתי אמת הפרקליטים סבורים שיש מקום לפתוח את תיק 1000 וייתכן ושצריך לשנות את האישום והיועמ"ש מתלבט - זה מידע ראשון במעלה למסור לציבור".

עוד אמר פלג: "כשמדברים בענייניי הדלפות המאזין עלול להתרשם שהיועמ"ש ופרקליט המדינה יושבים וחושבים לאיזה כלי תקשורת אם בכלל יעבירו חומר חקירה. כולנו יודעים שלפעמים גם כשהגורם הוא גורם ממערכת האכיפה הוא לא עושה את זה ברשות, הוא עושה את זה מאינטרס זר או אישי".

"הסיפור הזה מתנהג כמו כל שאר הסיפורים, בעוד שעובד מדינה שמוסר מדינה למי שאינו מוסמך עובר עבירה פלילית, עדיין יש פסיקות מסוימות של בית משפט העליון שבאותה נשימה שהוא מבין את האחריות הפלילית של המדליף ככל שהוא עובד מדינה, עדיין בית המשפט העליון הדגיש מה החשיבות של ההדלפה לקיומה של עיתונות חופשית. יש כאן שני אינטרסים, כמו שיש מקום שתהיה לנו משטרה ככה יש לנו עניין שתהיה עיתונות חופשית שניזונה מהדלפות".

כשנשאל אם מטרת ההדלפות היא להפעיל לחץ ענה: "אני לא בטוח, יכול להיות שהתכלית היא אולי למצוא חן בעיני אילנה דיין, בן כספית או גיא פלג. יכול שהתכלית היא בדיוק כדי שייראה כאילו שהפרקליטות מדליפה בעיתוי רגיש. אני רואה בעיה כשיש מעצר, כשהמשטרה פושטת על בתים של קטינים ברמלה, שהחומר מופץ בידי דוברות המשטרה - אני מודאג".

"אבל כשיש כאן מאבק בין נאשמים שעומד עבורם הייצוג הטוב ביותר - פרקליטי נתניהו ונתניהו משחקים באופן עוצמתי על המגרש התקשורתי. זה לא משחק במעמד צד אחד. חומרי החקירה הם מטבע העובר בין כל השחקנים. תחשוב באיזה עולם אנחנו נמצאים שבו עוד בשלבי החקירה לי היה המזל והזכות לפרסם את התמלילים של תיק 2000 כשהחקירה עוד התנהלה ויש שיאמרו שהפרסום גרם נזק. לפי מה שאתה אומר החומרים היו מוצגים לידיעת הציבור רק כשהם היו מוצגים בבית משפט".