"הם מחונכים להרוג": אמש בכנסת התכנס דיון שנקרא "עוצרים את אלימות המתנחלים", ועורר התנגדות רבה בימין. לדיון אפילו התפרץ ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) ועורר מהומה וזעם בקרב המשתתפים. הדברים, אפוא, קרו על רקע פיגוע ירי שהתרחש בירושלים יום לפני כן, במהלכו נרצח אליהו קיי ז"ל ברחובות העיר העתיקה. על כך שוחח הבוקר (רביעי) ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, וביקר בחריפות את השמאל: "הדגל הפלסטיני אומר עבורם יותר". 

"ראינו לפני יומיים, בשעה שנערכת הלוויה לאליהו קיי ז"ל, התקיים כנס הזוי מארץ ההזויים על אלימות המתנחלים", אמר שיקלי תחילה. "במקום שתואילו, מר ניצן הורוביץ וחבריו, ללכת ללוויה של נרצח, מרחק של 10 דקות נסיעה מהכנסת, אתם מארחים לי כל מיני פסיכופתים שבאים ומבקשים נשק, כדי לסגור חשבון עם המתנחלים בתוך מליאת הכנסת? בן אדם שהזמין מוסי רז, תגידו, אתם נורמליים? אתם נפלתם על הראש?". 

מהומה בכנס נגד אלימות מתנחלים, ללא קרדיט

שיקלי המשיך והתייחס לכנס נוסף שצפוי להתרחש היום בכנסת, שידון במעצרים של ילדים פלסטיניים המעורבים בפשיעה לאומנית: "הילדים הפלסטיניים הבעיה הגדולה שלהם, זה שהם מקבלים חינוך אנטישמי, שמשנות ה-30 בגרמניה הנאצית לא זכו לקבל חינוך כזה. הם מחונכים לדקור, להרוג, לבקש להשמיד יהודים באשר הם יהודים. זאת הבעיה הגדולה. ומה לעשות שילד כזה יוצא וזורק בקבוק תבערה שיכול להרוג בן אדם, או זורק איזה בלוק אבן שיכול להרוג בן אדם? אין מה לעשות, אז צריך לפעול גם כנגד ילדים".

חבר הכנסת מימינה תקף גם את יוזמי הוועדות בכנסת, ממפלגת מרצ ומהשמאל: "הבעיה היא שהשמאל בעבר היה ציוני, היום הוא מזוהה ברובו עם הפלסטינים, הוא יותר פרו-פלסטיני מפוסט-ציוני. בוודאי גבי לסקי וחבריה ממרצ. מבחינה לאומית, דגל פלסטין זה משהו שיש להם הרבה יותר ריספקט אליו מאשר דגל מדינת ישראל. זו פשוט האמת המזעזעת".

"ראינו את רע"מ חוגגים אתמול את תוכנית הקידום לחברה הערבית", ציין. "הכסף הזה שיילך לחינוך בחברה הערבית במדינת ישראל, האם הוא יגרום לפלסטיניזציה, לאיסלאמיזציה?". שיקלי תקף בחריפות את יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס: "הוא לא מסוגל לעמוד דקת דומייה לזכר יהודי פשוט שהלך למקום עבודתו, הוא לא מסוגל להוציא הודעת גינוי חד משמעית לאירוע הזה, לא מסוגל להראות חמלה אנושית פן יבולע לו. זה האיש שאיתו אנחנו נקדם את השילוב של אזרחי ישראל? זה בן אדם שמתנגד לשירות אזרחי".