עיתון הוול-סטריט ג'ורנל דיווח הלילה (בין רביעי לחמישי) כי גורמים בישראל דוחקים בבית הלבן לא לחתום על עסקה חלקית עם איראן. על פי הדיווח, הגורמים הזהירו כי עסקה שכזו תהיה "מתנה עבור המשטר הקיצוני החדש בטהרן".

הגורמים הישראלים הביעו חשש מכך שהממשל בארצות הברית מכין את השטח עבור עסקת "פחות מפחות" מול איראן, לפיה יוסרו חלק מהסנקציות בתמורה להשבתת חלקים מפעילותה הגרעינית. מנגד, גורמים רשמיים בארצות הברית טוענים כי ההצעה היא רק אפשרות אחת מתוך מספר אופציות שנבדקו, למקרה בו האיראנים יסרבו לשוב להסכם משנת 2015, וכי לא הונחה עדיין הצעה קונקרטית על השולחן.

בנוסף, הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי בימים האחרונים איראן דחתה את האפשרות לחתימה על הסכם חלקי ודרשה מהאמריקאים להסיר את כל הסנקציות, לצד הצגת ערבויות מוושינגטון שלא תצא מההסכם פעם נוספת. 

עם זאת יש לציין כי במידה וייחתם הסכם חלקי, לא תהיה זו הפעם הראשונה. בשנת 2013, ארצות הברית הסירה חלק מהסנקציות על איראן, בסכום שהצטבר לכ-700 מיליון דולרים מדי חודש, בתמורה להקפאת ייצור של אורניום מועשר ברמה של 20% וצמצום מלאי  הדלק הגרעיני המועשר שלה. 

בישראל הזהירו כי הסכם חלקי יגביר את המשאבים שיש לאיראן ויעודד אותה להמשיך ולהתערב באזור, וייתן לה לגיטימציה להפר את המוסכמות שנקבעו על ידי הסוכנות הגרעינית של האו"ם. על פי גורם ישראלי שצוטט בדיווח: "הסכם כזה ישכנע את הציבור האיראני ואת מדינות האזור שסחטנות גרעינית עובדת".