ראש הממשלה נפתלי בנט אמר השבוע בהקשר לשיחות הגרעין שיחודשו בשבוע הבא, כי מדינת ישראל ניצבת "בפני תקופה מורכבת שבה ייתכנו אי הסכמות עם הטובות שבחברותינו. גם אם תהיה חזרה להסכם, ישראל איננה צד בהסכם ואיננה מחויבת לו". ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שוחח על כך עם ניסים משעל, בתוכניתו ב־103fm, והביע את דעתו על הדברים. 

בפתח דבריו העביר ביקורת על ראש הממשלה. "הגישה של בנט לא תועיל ולפי דעתי היא לא בהכרח תואמת את מה שישראל צריכה לעשות. הממשלה נראית כאילו היא בוחרת בגישה שנועדה להוכיח שהיא לא נופלת מעמדת הממשלה הקודמת", קבע. "המדיניות של ממשלת ישראל בעבר ושיתוף הפעולה עם טראמפ הייתה טעות טרגית שגרמה נזק גדול עם ישראל", הוסיף. 

אולמרט סיפר כי כבר לפני 10 שנים הוא חשב כי התקציבים וההכנות של הצבא מפני תרחיש של תקיפה באיראן היו "בזבוז של מיליארדים רבים של דולרים מכספי ביטחון ואיכות חיי המדינה". עוד אמר: "למשהו שלא היה לו סיכוי, אני ממליץ לא לבזבז כספים, שאין לנו צורך לבזבז אותם, על דבר שלא יקרה. ישראל לא תוביל מערכה צבאית מקיפה מול איראן. כל ההכנות והארגונים האלו, יותר משנועדו להכשיר את היכולת של ישראל להזיק בדרך צבאית לתוכניות האיראניות, נועדו להפחיד את האמריקאים". 

בהמשך, שיגר עצה לכיוונו של ראש הממשלה: "אני מציע לחזור למה שבנט אמר לנשיא ביידן כשהם נפגשו. ישראל תנהל דיאלוג עם האמריקאים, צריך להפסיק עם הרטוריקה המתלהמת, הריקנית והשחצנית שאנשים נוהגים להשתמש בה. אנחנו תלויים בארה"ב יותר מאשר בכל גורם אחר כדי לשתף איתנו פעולה ותמוך בנו בעניינים הגורליים". 

אולמרט קבע כי לדעתו האיראנים "הרבה יותר רחוקים מהפצצה מאשר ההכרזות ששומעים בימים האחרונים". עור אמר כי "לכל הגורמים יש עניין להבליט את ההתקדמות האיראנית. גם לאמריקאים יש עניין ליצור דרמה, הם רוצים להסביר למה דחוף לשבת עם האיראנים עכשיו אז הם מגזימים בקצב ההתקדמות של האיראנים".

"אני לא אומר שהם לא מתקדמים", המשיך, "אני רק טוען שהדרמה המיותרת והמופרזת שעכשיו נוצרת מההצהרות, מכל מיני כיוונים, מגזימה בקצב ובקרבת האיראנים ליכולת. עמדתי בראש מדינת ישראל כשהיא עשתה דברים מופלאים. ישראל עיכבה את ההתקדמות האיראנית בשנית רבות", קבע. 

כשנשאל האם הוא בעד שישראל תמשיך בפעילות המבצעית, השיב ראש ממשלת ישראל לשעבר, "בהחלט כן", אך מיד סייג ואמר: "יש הבדל בין פעילות מבצעית לבין הצהרות פומביות ולוחמניות שגוררות את כל הצדדים להוכיח שהאיראנים מתקדמים בעניין. הן מרחיקות אותנו מדו שיח שלנו עם ארה"ב. העובדה שראש הממשלה בנט סירב לקבל את השליח האמריקאי שעומד בראש קבוצת המשא ומתן זו טעות. הטעות הזו בעבר, כשהתנהגנו ככה בתקופת אובמה, גרמה לכך שהאמריקאים החליטו לנהל את המשא ומתן על נושא הגרעין עם האיראנים תוך התעלמות מוחלטת מישראל, רצונותיה ותובנותיה. אנחנו היינו מנותקים ובסופו של דבר היה הסכם". 

בהמשך, אמר כי הלחץ והפאניקה מפני הגעתה של איראן לסף פצצת אטום הוא מיותר. את טענתו ביסס על אירועי העבר: "ב-2008-2009 גדולי המומחים אמרו שבוודאות תהיה להם פצצה, אנחנו לקראת סיומה של2021 והם עדיין אינם שם. לא צריך להתחרות בפניקה של ביבי נתניהו, לא ליצור עימות עם ארה"ב אלא להיערך למשא ומתן, דיאלוג שקט וענייני עם ארה"ב. וגם להיערך לכל מיני דברים אחרים שאנחנו יודעים לעשות ויכולים להיות מאוד אפקטיביים בבלימת ההאצה של המאמץ האיראני". 

בסיום דבריו אמר אולמרט כי הוא חושב שהניסיון להתעמת עם ארה"ב מיותר ומזיק. "הידברות שקטה עם ארה"ב בנושא הזה יכולה לסייע מאוד בליווי המשא ומתן כדי שאם יחתם הסכם, הוא יהיה מועיל כדי להאט ואולי לבלום לחלוטין את היכולות של האיראנים". עוד הוסיף: "אני לא אומר שאין לנו אופציה צבאית, אבל לפי דעתי זו לא האופציה המועדפת. אנחנו עלולים להימצא במצב ששימוש באופציה הזו עלול להיות מזיק יותר מאשר מועיל, הוא גם עלול לגרום לכך שאיראן תודיע באופן רשמי 'הותקפנו על ידי ישראל, הם ניסו לפגוע בנו ומעתה והלך אנחנו פועלים לצורך יצירת יכולת גרעינית באיראן'. אני חושב שהלהט המיותר שמגיע בימים האלו מישראל צריך לרדת.". אולמרט סיכם ואמר: "אני סומך על נפתלי בנט שהוא יודע לטפל בנושאים האלו בקור רוח".