השר לתכנון אסטרטגי, אלי אבידר מתח היום (שבת) ביקורת חריפה על ראש הממשלה נפתלי בנט. "לבנט יש מזל, מישהו מהשמיים נתן לו את ההזדמנות להיות ראש הממשלה, בממשלה כזאת היסטורית, שיכולה לשנות את פני החברה", אמר, "אני חושב שהוא לא מנצל את הפוטנציאל שיש לו בידיים".

בהמשך, התייחס לחוק המונע מנאשם בפלילים להקים ממשלה, והדגיש: "נאשם בפלילים לא יכול להרכיב ממשלה, לא בישראל ולא בירח - מה לא ברור?". הוא נשאל מה יעשה במידה והחוק לא יעבור, והשיב כי "החוק יכול לעבור. בנט ושקד רוצים דברים אחרים, אז מי אמר שצריך לתת להם להעביר אותם? עד שהחוק הזה לא עובר - הדברים שלהם לא עוברים".

"מצב הדמוקרטיה הישראלית לא יותר טוב ממה שהיה בתקופת נתניהו. חוק הסמכויות הוא חוק שלא צריך להיות במדינה דמוקרטית", הוסיף באירוע שבתרבות בצור הדסה.

כזכור, זו אינה הפעם הראשונה בה אבידר מותח ביקורת חריפה על הממשלה ועל העומד בראשה. למעשה, כבר עם הקמתה, עורר אבידר סערה כאשר שקל להתפצל מסיעתו, ישראל ביתנו, ולפעול באופן עצמאי, כך שלא יהיה מחויב למשמעת הסיעתית. הסיבה לכך היתה העובדה שלא הוצע לו תיק הנגב והגליל, ולאחר שסירב לכהן כשר במשרד האוצר.