ח"כ מנסור עבאס השתתף היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע ובראיון לעיתונאי רועי כ"ץ התייחס לשותפות הפוליטית בקואליציה, ואמר כי "יש בתוך הקואליציה הזאת מגוון רחב של דעות ושליחויות פוליטיות, תרבותיות ולאומיות. צריך להסתכל על המערכת הזו כמערכת דינאמית, ולא להשאר תקוע בסטריאוטיפים ומחשבות על המפלגות. אני מעריך את הדרך שכל אחד מראשי המפלגות עברו ועוברים, בינהם גם של השר אביגדור ליברמן. 

בהמשך חשף עבאס כי הוצע לו תפקיד במשרד לשירותי דת. "רע"ם כמפלגה ערבית לקחה את זה אחד קדימה ואנחנו חלק מהקואליציה. לכן אני חושב שנכון לעשות את זה תחילה על ידי בניית מערכת האמון בתור שותף קואליציוני. אני בא ממפלגה ששורשיה הם התנועה האסלאמית אז נושא הדת חשוב לי".

 "לא פוסל שותפות עתידית עם הליכוד", אמר והוסיף כי "השותפים שלנו לשעבר - הם רוצים לחזור אחורה ולמשוך את הלגיטימציה שנתנו לרע"מ בשנה שעברה. אני לא אפתח את מה שדובר עם נתניהו, השותפים הפוליטיים שלי גם לוחצים עליי להוציא דברים. אני לא רברבן שרץ לספר".

כמו כן, התייחס יו"ר רע"מ לעמדת מפלגתו במערכה הבאה ואמר כי "המדיניות הנכונה היא מדיניות של מניעת הלחימה. כרגע הממשלה מצליחה לנווט לכיוון רגיעה ולא הסלמה, זה לא אומר שלא יהיו התפתחויות בעתיד. זו שאלה קשה. פעלו כדי שניהיה שותפים בקואליציה, אבל רע"מ לא תנסה לפגוע בביטחונם של האזרחים- ערבים ויהודים". 

"באנו בגישה מאופקת. אני מקווה שהפלגים הפלסטינים יסתכלו מעכשיו על הסכסוך אחרת ויבינו שיש הזדמנות למשהו חדש. אי אפשר לטמון את הראש עוד עשרות שנים. הגורל של כולנו לחיות יחד", הוסיף. 

בסיום אמר עבאס בהתייחסו להחלטת נשיא המדינה, יצחק הרצוג, להדליק נר של חנוכה במערת המכפלה כי הוא "דואג מאקט שמשתמש באמונות דתיות ככלי פוליטי".