בישראל מוטרדים מהתנהלות מעצמות המערב אל מול איראן, ברקע שיחות הגרעין המתקיימות בווינה. ברק רביד, הכתב הפרשן המדיני של וואלה!, התייחס הבוקר (חמישי) בשיחה עם גיא פלג וניסים משעל ב-103fm לסוגיה, ואמר כי "ישראל נמצאת במצב מאוד בעייתי, כאשר אין שום לגיטימציה לפעולה צבאית".

"למרות שהיו כבר שישה סבבים של מו"מ, קרה משהו באמצע", הסביר רביד בפתח דבריו. "התחלפה ממשלה באיראן, ומבחינת הממשלה החדשה זה סבבה המו"מ הראשון. הם מנסים להתחיל הכל מהתחלה, והאיראנים אפילו מגדירים את השיחות הללו כשיחות היכרות ולא כמו"מ".

לדבריו, "אפילו שהם אומרים שאלו שיחות על הסנקציות, הם אומרים שהם רק מתחילים. הם לא ממהרים, חודשים, גם אם נגיע להסכם צריך להיות תהליך וידוא של עוד חודשים, ורק אז אם יהיו מבסוטים הם יתחלו לגלגל לאחור את תוכנית הגרעין. זה היה צפוי, אף אחד לא מופתע מהעמדה האיראנית". 

"השאלה היא אם באמת המסקנה תהיה שהאיראנים לא רציניים, מה המעצמות יעשו", הוסיף רביד. "בסוף השבוע לא תהיה לאמריקניים ברירה, הם יהיו חייבים לומר אם הם מרוצים ממה ששמעו או לא. הם מקבלים מסרים מהמשלחות האירופיות".

על החשש בישראל מפני תוצאות השיחות, אמר: "אני חושב שישראל נמצאת במצב מאוד בעייתי, אנו די במצב של לא להקיא ולא לבלוע, אין לישראל שום לגיטימציה לשום פעולה צבאית. חרף כל הספינים והלוחמה הפסיכולוגית, בעת הזו אין לישראל גם יכולת מבצעית לפעול נגד מתקני הגרעין של איראן, אולי עוד כמה חודשים תהיה, זה בעיקר עניין של אימונים. כששואלים אנשים בצה"ל ובמערכת הביטחון כולל בדרג המדיני, שומעים כי זה לא יהיה הדבר הכי נורא בעולם אם יחזרו להסכם הגרעין, כי זה יקנה לנו את הזמן להיערך לפעולה באיראן, אנו לא באמת ערוכים לדבר כזה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm