עו"ד ציון אמיר שוחח היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על עדותו של ניר חפץ במסגרת משפט נתניהו, והסביר כיצד התנאים הקשים והאמצעים המיוחדים שננקטו כלפי חפץ בחקירתו יכולים להשפיע על המשך המשפט. 

עדות ניר חפץ: האם נחצה קו אדום בחקירות תיקי נתניהו? | סקר

"השיא של העדות בינתיים קורה בחקירה הנגדית, כשחפץ מעיד על העינויים והאמצעים המיוחדים שננקטו כלפיו. אין שם סופרלטיב שלא עלה בתוך העדות שלו. בואו נעשה תחרות בין כולנו במילים שניתן להשתמש בהן כדי לתאר את גודל הזוועה. מה יהיה עם זה, נדע בסוף".

עו"ד אמיר הסביר כי "זה משפיע על העדות בדרך משפטית, ההלכה המשפטית מדברת על כך שפגיעה חמורה בהליך הוגן של נאשם וגם של נחקר שהוא איננו נאשם, יכולה להביא לפגיעה אנושה במשקלה של העדות הזו. דברים נאמרו לא היום ולא אתמול. ההלכה ברורה לגמרי, דברים כאלה הם די קרובים לתיאור חקירתו, האיומים, כמו הסרט אקספרס של חצות. הוא מתאר דברים קשים מאוד". 

לדבריו, "אפילו כאשר המשטרה נוקטת באמצעים פסולים או מחדלים חמורים במהלך החקירה, זו עילה לפסילת ראיות שהוצגו, על אחת וכמה כשמדובר בעד מדינה ובראייה מרכזית, שאומר שאמר אמת למרות שקרעו לו את הצורה. זו שאלה נפרדת. השופטים יחליטו אם זו אמת או לא, ולמרות האמת האם הם מוכנים לקבל שיטות חקירה כאלה. יש כמה הבדלים בין שולה זקן לניר חפץ, שלמרות ששולה אמרה שעברה את החקירות הללו, היא הביאה הקלטות שדיברו בעד עצמן". 

הוא סיכם בטענה כי "אין ראייה ישירה, אין אקדח מעשן, אין ראיית זהב, אני לא נמצא באולם אך יכול להיות שפסק הדין ירשיע או יזכה והתמונה תתבהר. בסוף צריך להוכיח קשר סיבתי". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm