הדיון על הבנייה בעטרות: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לא אישרה את בניית השכונה בחדשה במתחם עטרות שבמזרח ירושלים, בטענה כי אישור הבניה מצריך בדיקה של המשרד לאיכות הסביבה.

זאת, לאחר ששרת הפנים, איילת שקד, הודיעה ליו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה כי השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', אינו מייצג את עמדת הממשלה ואין לו סמכות לטעון בשמה. 

פריג' הודיע מוקדם יותר כי הוא מקדם הקמת שדה תעופה ישראלי-פלסטיני במתחם הנטוש בעטרות, למרות המלצת עיריית ירושלים שלהקים שכונת מגורים באזור שבצפון העיר, מעבר לקו הירוק. 

פריג' התייחס לנושא בדיון הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים: "המשאב האסטרטגי הלאומי של שדה תעופה, צריך להיות מנוצל לטובת כולם – לטובת ירושלים, לטובת הישראלים, הפלסטינים וכל האזור". 

לדברי פריג', קידום התוכנית כעת עלול להיות פספוס של הזדמנות היסטורית משלוש סיבות מרכזיות: הרס תשתית אסטרטגית, פגיעה בהזדמנות לייצר שיתוף פעולה אזורי והפרה של הסכמי אוסלו שאוסרים על קידומם של צעדים חד צדדיים. 

עוד אמר פריג': "אפשר להקים שדה תעופה שייתן מענה למטרופולין ירושלים ולמעלה משלוש מיליון פלסטינים, שהיום לא יכולים לצאת לחו"ל, אלא דרך ירדן. שדה תעופה ישראלי פלסטיני משותף ובו טרמינל פלסטיני עם בידוק ישראלי".

השר לשיתוף פעולה אזורי הוסיף: "ב-1993 חתמה מדינת ישראל על הסכם אוסלו שעדיין חי וקיים. מאז אנחנו מתנהלים מול הרשות הפלסטינית על פי ההסכם. הקמת עיר של 50 אלף תושבים בעטרות היא מהלך שמנוגד להתחייבויות בהסכמי אוסלו. כשר לשיתוף פעולה אזורי אני מבקש לראות במקום פתח להזדמנות להתחיל דרך חדשה שתהיה טובה לכולם". 

פריג' התייחס לדברים בריאיון ב-103FM בשבוע שעבר וציין כי "היום הקיבולת של בן גוריון כמעט מקסימלית, חייב שדה תעופה משני. כשיש תשתית אסטרטגית קיימת, אתה רוצה להרוס? זה אמור גם לתת מענה לכל ירושלים ועוטף ירושלים, וגם לתושבים הפלסטינים שעוברים עינוי כדי לטוס לחו"ל".

עוד הוסיף: "מבחינה כלכלית, על פי המודלים הקיימים בעולם בשדות תעופה מקבילים זה יוביל להכנסה שנתית מבורכת. שדה תעופה בתוך לונדון, שהרבה יותר קטן מעטרות, מכניס חצי מיליארד פאונד בשנה. כל התנאים קיימים. ישבתי עם האלוף דגן, ראיתי תוכניות עבר שעדיין קיימות ורלוונטיות ויכולות לפתור את כל הסוגיה הזאת. ביומיים הקרובים אני ומרב (מיכאלי) נשב על זה לעומק. זה ההיגיון הפשוט".