השר לענייני ירושלים והשר המקשר בין הממשלה לכנסת זאב אלקין שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. השר התייחס במהלך השיחה לצעדים שהובילו אותו לעזוב את הליכוד ולחבור לשר המשפטים גדעון סער ב"תקווה חדשה", לאחר שאתמול חשף ניר חפץ בבית המשפט כיצד בני משפחתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו השפיעו בהחלטה על הצבת המגנומטרים בהר הבית: "אני לא רואה סיבה לפקפק בעניין הזה, כל מי שמכיר את התהליך יודע שמשקל בני המשפחה הלך וגבר, והגיע בעיניי למימדים שעברו את כל הטעם הטוב, כל התהליכים האלה הביאו את בנימין נתניהו שהוא אדם סופר מוכשר ועם המון זכויות למצב שכבר היה לא נכון שהוא יהיה ראש ממשלה".

אלקין הסביר שהוא לא מפקפק באמינות הדברים של חפץ: "אני לא אשתף אותך במה שהיה בדיוני הקבינט והיו דיונים נרחבים על הסוגיה, אני גם לא יודע מה קרה בחדרים סגורים בנושא הזה. לצערי היה תהליך שהלך וגבר עם השנים, והגיע למקומות שבעיניי כבר עברו את כל הקווים האדומים בשנים האחרונים, שחלק מהבעיה זה מעורבות יתר של בני משפחות בתהליך קבלת ההחלטות. בסיפור הזה אישית לא נכחתי ואני לא יודע, אלו דברים שחפץ מכיר".

לאחר מכן, השר פירט מדוע, לדעתו, הידרדר המצב בליכוד: "מספר דברים במקביל הביאו לתופעות, הימשכות השלטון תקופה ארוכה מדי, גם התהליך הפלילי הביא לשיעבוד של החלטות לאומיות. המאזן של נתניהו בין שלילי לחיובי והעניינים האישיים גברו על השיקולים הלאומיים עוד פעם ועוד פעם, הגעתי למסקנה שלא ניתן להמשיך כך. מדובר במספר נושאים אך בעיקר ההתנהלות, מה מנחה אדם בעניין קבלת ההחלטות".



אלקין סיפר כי ההחלטה של נתניהו לפרק את הממשלה, בזמן שישראל התמודדה עם התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה, היא זו שהביאה אותו לעזוב את הליכוד ולחבור לגדעון סער: "בשבילי זה היה הקש ששבר את גב הגמל, ההחלטה ללכת את הבחירות בעיצומה של קורונה, זה כמו ללכת לבחירות בזמן מלחמה. הדברים שאמרתי, שקיבלתי החלטה לפרוש מהממשלה, נאמרים בצורה הרבה יותר תקיפה ומחמירה על ידי לא מעט מבכירי הליכוד בשיחות בארבע עיניים, האמת שגם היום. לנתניהו יש משקל מאוד גדול בקרב המתפקדים, יש פה מאזן אימה פוליטי והמפלגה מאוד תלויה בו וזה די שלטון יחיד שם, ההחלטה לקום ולצאת היא לא פשוטה, יש עליה מחירים. לקחת החלטה כזו זה מאוד לא פשוט".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm