צחי צוקר, בכיר לשעבר ביחידה לאבטחת אישים של השב"כ, שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על מנת לנתח את בקשתו של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה כיום, בנימין נתניהו, להמשיך את האבטחה סביב בני משפחתו. הבכיר לשעבר טען כי "אין תקדים לאבטחה של ילדים בגירים, זה לא קרה עם אף ראש ממשלה אחר, למעט בנסיעות לחו"ל".

בפתח השיחה ציין צוקר כי אבטח כמעט את כל ראשי הממשלה, כולל נתניהו, מאז שנות ה-90, וטרם נתקל בבקשה כמו זו של משפחת נתניהו. בנוסף, הוא טען כי גם במידה ויש איומים על בני משפחתו של יו"ר האופוזיציה, אחריות המשטרה לבדוק את הנושא: "איש ציבור כזה או אחר המשרד המופקד עליו ייתן פתרונות. איש שלא נושא בשום תפקיד ציבורי ורמת האיום כרגע להבנתי לא קיימת, אין שום סיבה בעולם שהשב"כ יאבטח אותו, פשוט וקל".

עוד הוא הוסיף כי "השיקול מבצעי, לכן צריך לבחון שני דברים - האם יש איום באמת ומה האפקט של זה, איך זה ישפיע על מדינת ישראל". לדבריו, בני משפחת נתניהו אינם אנשי ציבור, אלא אנשים פרטיים, בניגוד לנתניהו עצמו שזכאי לאבטחה למשך 20 שנה מיום סיום כהונתו כרה"מ.



"אם מרגישים שיש איום המשטרה צריכה לעשות הערכת מצב ולהחליט אם האיום משמעותי ורציני, ולקבוע בהתאם רמת אבטחה. למיטב זכרוני, עד היום לא קרה שאבטחו בני משפחה בגירים של אנשי ציבור. לא קראתי את חומר האיומים, אך ממה שאני מכיר ויודע, כרגע האיומים צריך לבחון אותם, אגיד את זה בזהירות. אני מקווה שיתעשתו, אי אפשר לאבטח את כולם".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm