משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התחדש היום (רביעי)' בבית המשפט המחוזי בירושלים עם המשך החקירה הנגדית של עד המדינה ניר חפץ, אותו מתשאל פרקליטו של נתניהו, עו"ד בועז בן צור.

12:06: חפץ: "חלק גדול מכלי התקשורת, אנשים שעושים את הידיעות ומתחלפים גם במשמרות הרבה עובדים, כולם מגיעים מאותו מעמד סוציו אקונימי. יכולים לשבת בשדרות רוטשילד. מגיעים מתפיסה סוציאליסטית שמאלנית. נדיר למצוא שם מהמחנה הלאומי".

ברעם: "אדוני אומר שהאתר בתקופה רלוונטית היה אתר עוין. איך זה מסתדר.עם מונחים של דיאנאיי". 

חפץ: "אמרתי שהיה עוין. נניח שאלוביץ' וישועה נוסעים לאנטרקטיקה, האתר היה עובד בכל הכוח נגד נתניהו.פריימריז, הם מתעסקים בעצמם, צריך לגמור, ואז יוצאים לקרב".

בן צור: "נחזור לרשימות מבחינת הסיקור של וואלה, הרצוג ולבני, "עוני ובידוד" - זה ליכוד לא סימפטי? חפץ: "נכון"

בן צור: "פונים איך אתם מסקרים אותנו "חיסול"... חפץ: "לא זוכר"

חפץ: "זו תלונה על חוסר הגינות. אני לא זוכר שהצענו דבר כזה, לא זו בלבד שלא הרימו כפפה, הם אפילו מבקרים את האחרים שהחליטו לעשות. לפני הראיון הזה לא התראיין שאלה תשובה לפחות שנה. מוזר שלא לקחו, היה מוצר מבוקש, אחרי זה חטפתי צעקות מ-10 כי בלעדי. הסיכום השלישי: לא מתפרצים, נותנים להשלים משפט והוא מבטיח לא לנאום, תנאי יהרג ובל יעבור.... התפוצץ עלי אחרי הראיון. אמר משהו לא מוצלח, עושים סימולציות... הם עומדים בתנאים לגמרי, לא נהוג להפר תנאים כאלה עם רה"מ

מוקרן וידאו ראיון של יונית לוי ועמית סגל יונית לוי שואלת: "לא במבחן התוצאה הכשלון שלך?"

חפץ: נתניהו לא רוצה להתראיין, אני משכנע, כי הוא מוצלח בריאיונות, אני חושב שהוא צריך, הוא לא מאמין בכלי התקשורת, הוא רוצה לצלם עצמו ברשתות בלי לעמוד מול שאלה תשובה, אני משכנע. הראיון לא מצליח, אני חוטף, יש תקופה אח"כ שלא מתראיין, לפני ראיון כזה, מו"מ, לא שניים על אחד, במקרה הזה, השני הוא עמית סגל, יחסי אמון, הוא מקובל עליו, הדבר השני אם עורכים או לייב טו טייפ, לנו אין אינטרס, שיהיה כמו לייב, בסוף הפשרה 10%".

בן צור: "יום למחרת - 1 בינואר תגובה של הרצוג ולבני על רשימת הליכוד"

חפץ: "מתי גובשה רשימת הליכוד"?  בן צור: "ב-1 בינואר".

חפץ: "מערכת הבחירות מהצד שלנו, מתחיל אחרי... שני דברים, גיבוש רשימת הליכוד ובחירתו של נתניהו, אז מתחיל הפייט הגדול".

כותרת הרצוג ולבני: טרכטנברג המועמד מטעם הרשימה לתיק האוצר... כותרת בליכוד: דילים ורשימת חיסול בן צור: "יש פה הבדל בדרך הסיקור?" חפץ: "בוודאי -לרעת הליכוד -לרעת הליכוד"-"אדוני פונה לנתניהו עשה משהו?" -"לא זוכר"

בן צור: "נתקדם 'בלי דגל לרוץ איתו: נתניהו ממלוכד, ומוטרד מבנט המתחזק'.כותרת ראשית".

חפץ: "לא כותרת מקרית, אם המאבק על מי תהיה המפלגה הגדולה, אתה צריך מצד אחד לאחד... ומי יכול להקטין את נתניהו? בנט. מישהו תדרך, הם הבינו, כותרת בול פגיעה".

בן צור: "אדוני...?" חפץ: "לא זוכר. זה ניתוח שלי"

בן צור: "מראה לך יום קדימה 'הימור של הרצוג, דיל החלומות של לבני'".

חפץ: כותרת ראשית שעולה פרשנות? מעניין מי חתום, במצב רגיל עמוד דעות, אולי הפנייה, זה ששמים בהומפייג. עמרי נחמיאס כתב מצוין כל הכבוד, כותב טור שזה יהיה בכותרת? חריג ביותר".

בן צור: בוא נראה איך סוקרה הרוטציה רוטציה בין לבני והרצוג: 'נלך ביחד כי רק ביחד ננצח' אם היית יועץ התקשורת הייתה מרוצה".

חפץ: "כל הכתבה, מה שמשדרת, הכותרת, האתר יוצא מגדרו כדי לעזור להם. שורה של דברים".

11:58: עו״ד בן צור מציג על המסך באולם כותרות בעמוד הבית של וואלה מתקופת בחירות 2015 - מדצמבר 2014 עד מרץ 2015, התקופה הקריטת מבחינת התביעה לביסוס טענת ההיענות החריגה של אתר וואלה להצלחת נתניהו בבחירות. כמעט מדי יום מתפרסמות ידיעות שליליות שעויינות את נתניהו ותומכות באופוזיציה.

חפץ מגבה את הממצאים, וחוזר וטוען: כותרות מגמתיות, משרתות את המחנה היריב, כתבות נבזיות, וואלה היה אתר עוין, לא שמו עלינו.

11:28: חפץ על התקשורת ומערכת וואלה- "האנשים שעושים את החדשות הם כולם דומים. יכלו לשבת בשד׳ רוטשילד, מאותו חתך סוציואקונומי עם תפישה סוציאלית. נדיר למצוא אנשי ימין במערכת".

11:13: חפץ: "ידעתי שוואלה אתר עוין שרוצה להפיל את נתניהו מהשלטון. הבדל של מנדט או שניים זה חשוב כי אפשר היה לבוא לנשיא. לכן המאבק בתוך המחנה היה רלוונטי לא פחות מהמאבק במחנה השני. לכן כתבות כאלה הן מאוד חשובות".

בן צור: "כיצד סוקרו המחנה הציוני? ויש עתיד?" חפץ: באהדה, בטח שיותר מאיתנו".

10:00: בן צור: "מאפריל 14 עד דצמבר 14׳ אתה (חפץ) פונה שלוש פעמים לוואלה בהודעות לעיתונות. פניה אחת בעניין שרה-רעיית ראש הממשלה תמסור לצה״ל תרומה לצה״ל בסך 300 אש״ח לארוחות חג לחיילים; אחת בעניין גיוסו של אבנר נתניהו ואחת שנתייחס אליה בהמשך".

חפץ: "מדובר במעט פניות. הודעות לעיתונות הן כלי עבודה בסיסי. ידיעות סטנדרטיות שפורסמו במרבית כלי התקשורת. הידיעה על גיוסו של אבנר הוא אייטם מאסט לכל כלי תקשורת, אין כלי תקשורת שלא יסקר".

למרות שמדובר בהודעות לעיתונות סטנדרטיות שפורסמו בכלי תקשורות רבים- שלוש ההודעות כלולות בכתב האישום.

09:40: שינון מגל עזב יש רק דמות אחת חזקה אילן ישועה והוא כל יכול באתר. בן צור מקרין קטע מהחקירה בה חפץ אומר שבמהלך מערכת בחירות 2015 נתניהו היה מתקשר לבעלי עיתונים רבים כמו שוקן, אזור, מוזס ורטהיים בעלי רשת וקשת. חפץ: "באותה תקופה הוא מתקשר לבעלים אם יש צורך בכך זה קורה באופן תדיר".

עוברים לפריט 61 אירוע מהימים 14.12.1-14.11.3: דרישה לפרסום ידיעה על אודות גיוס בנו של הנאשם נתניהו. הנאשם נתניהו היה מעורב בדרישה. הדרישה הועברה באמצעות חפץ לנאשם אלוביץ'. הדרישה טופלה במעורבות הנאשם אלוביץ'. הדרישה נענתה.

בן צור: מקריא את הידיעה לעיתונות, "למי הפצת?" חפץ: "לכל מקום, לכל כלי התקשורת"

בן צור: "נכון זה פורסם בערוץ 2, ידיעות אחרונות, בווינט, ישראל היום, סרוגים, כיכר השבת, ערוץ 7" חפץ: "זה אייטם סטנדרטי לכל כלי תקשורת".


09:26: עו"ד בן צור
: "תסכים איתי ש 2-3 פניות דוברות בשמונה חודשים זה לא הרבה נכון?" חפץ: "ברור".

עו"ד בן צור: "הולכים כרונולוגית לפני האישום גם ועד תקופת הבחירות עוברים פריט פריט שהייתה לך אחרי נגיעה בו. נכסה את אנחנו מרבית הפריטים". חפץ: "הבנתי".

עו"ד בן צור: מקריא "ביבי ואני מבינים טוב מאוד שוואלה החשיבות שלו אפס אפס, שיעשו מה שרוצים, הם לא מעניינים אותנו בכלל" שופטת: "תקופת בחירות או לא?" בן צור: "נשאל את העד"

שופטת: "הוא נשאל על משהו".  בן צור: "אתה אומר שלא בתקופת בחירות החשיבות מזערית". חפץ: מזערית, אפס זה מוגזם".

בן צור: "מאפריל עד דצמבר אתה פונה פעמיים לוואלה. נתון. נעבור על שתי הפניות. (לדעתי - שתי פניות בכתב האישום). פריט 55 - גיוס תרומות של שרה נתניהו עבור חיילי צה"ל - דרישה לפרסום כתבה - הדרישה הועברה באמצעות חפץ לאלוביץ'".

חפץ: "זה בכתב האישום?"

בן צור: "כן. הפריט הבא 61 - גיוס בנו של מר נתניהו".

"חפץ": זה מה שיש בכתב האישום? עניין דב גילהר לא מופיע?

בן צור: "גילהר מופיע, הולכים כרונולוגית חפץ: אני מתרכזז בשאלות שלך".

בר-עם: "מדובר בשני פריטים שקשורים בעד. כי העד שאל. העד קשור בהם".

כזכור, מוקדם יותר השבוע חשף חפץ פרשה שכונתה על ידו כ"עסק הביש", שלטענתו, עלולה הייתה להוביל למותם של אלפי אזרחים, וגרמה לו להבין כי נתניהו אינו כשיר. הפרשה הביטחונית אליה התכוון היא הצבת המגנומטרים בהר הבית ב-2017.