השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' קיים דיון עם ראשי תעשיית ההייטק ביוזמת לשכת המסחר הישראלית-פלסטינית בעקבות החלטת הממשלה לאפשר העסקת מהנדסי הייטק פלסטינים.

כאמור, השבוע נערך מפגש של פורום ראשון מסוגו של תעשיית ההייטק שעניינו העסקת מהנדסים פלסטינים. מטרת הפורום - קיום שיח פנימי בתוך מגזר ההייטק וכן שיח רב מגזרי כמו עם המשרד לשיתוף פעולה אזורי ועוד.

לשכת המסחר הישראלית-פלסטינית לקחה על עצמה לתכלל את הדיון הפנימי והבין מגזרי בנושא העסקת פלסטינים. בראש הלשכה עומדים גיא חצרוני, שהקים את פעילות סיסקו ברמאללה עוד ב-2008 ובעל קשרים נרחבים במיוחד בסצנת ההייטק הפלסטינית וגבי בר, יוצא משרד הכלכלה שם עסק הרבה שנים גם בעבודה מול הרש"פ. 

כנס העסקת מהנדסים פלסטינים בהייטק (צילום: גיא חצרוני)
כנס העסקת מהנדסים פלסטינים בהייטק (צילום: גיא חצרוני)

כאמור, במפגש הראשון השתתף השר פריג', שבין השאר אמר כי "יישום החלטת הממשלה, להעסיק באופן ישיר מהנדסים פלסטינים בחברות הייטק ישראליות, הוא צעד משמעותי לסיוע לחברות הישראליות, אשר סובלות ממחסור משמעותי של היצע כוח אדם רלוונטי. במקביל, יש בכך גם כדי לשדרג את תנאי העסקתם של עובדים פלסטינים המשוועים לתעסוקה בתחומי הטכנולוגיה המתקדמת. יחד עם זאת, חשוב לוודא, וכך אכן אעשה, כי המהלך לא יבוא על חשבונם של עובדי ההייטק הישראלים ממוצא ערבי".