יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו פנה היום (ראשון) לממשלה בסרטון שפרסם ובו טען כי משפחתו נמצאת תחת איומים והוא מבקש כי האבטחה סביב בניו יאיר ואבנר, ורעייתו שרה, תמשך. מוקדם יותר היום, קבעה ועדה השרים כי יש להסיר את האבטחה על בני משפחת נתניהו, זאת לאחר ששמעה את חוות הדעת של השב"כ. חבר הכנסת יובל שטייניץ (הליכוד) הביע את דעתו בסוגיה. בריאיון לבן כספית ופורפסור אריה אלדד, בתוכניתם ב-103FM, תקף את ההחטלטה ואמר: "לדעתי מדובר בהחלטה אומללה". בהמשך, התייחס להקטלות של נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ, וכן הביע את דעתו על חיוב חיסונים. 

ח"כ שטייניץ הרחיב ואמר: "כל מי שעיניו בראשו רואה את רמת ההסתה נגד משפחת נתניהו, בעיקר נגד שרה". איש הליכוד סיפר כי בעבר נמנה על מי שהחליטו להאריך אבטחה, למרות שעמדת מערכת הביטחון הייתה אחרת. "עם כל הכבוד לחוות הדעת, בין השנים 2013-2015 היו לפחות שלושה מקרים שגורמי הביטחון המליצו לא להמשיך באבטחה של ראש ממשלה ושר לשעבר, ואנחנו, אחרי ששקלנו את הדברים, קיבלנו החלטה להמשיך את האבטחה, שיתף הוסיף, "אני חושב שכך היה צריך לנהוג גם עכשיו". 

על הטענה כי במקרה הנדון מדובר באנשים פרטיים ולא באישים ציבוריים, אמר ח"כ שטייניץ כי "הדיון הוא בשני מישורים. אחד - האם ועדת השרים לענייני שב"כ האחריות לנושא הזה היא חותמת גומי למה שאומרים גורמי הביטחון - התשובה היא לא נכון, הי אלא תמיד הייתה חותמת גומי ובתקופתי למרות המלצה לסיים את האבטחה של גורמי ביטחון, אחרי שהוארכה מספר פעמים, החלטנו בוועדה להמשיך. זה רלוונטי לגבי השאלה האם הוועדה היא חותמת גומי או יכולה לקבל החלטות".

עוד אמר חבר הכנסת: "השאלה השנייה, אם אני היום ראש הועדה בלי שום הקשר פוליטי אני חושב שאי אפשר להסיר את הדאגה של מישהו באווירת ההסתה הנוכחית. לכן לדעתי היה נכון וזו לא צריכה להיות אבטחה מלאה של השב"כ, יש רמות בינוניות של אבטחה".

בתגובה לדבריו, נשאל האם הוא חושב שאפשר להוריד את הנהג ואת הרכב. שטייניץ השיב: "זה לא מעניין אותי. אני אומר לך שאם הייתי עומד בראש הוועדה חד משמעית הייתי משאיר אבטחה ויכול להיות שהיינו מורידים חלק מהאלמנטים כמו הרכב הצמוד". שטייניץ הוסיף: "אני באמת חושב שיכול להיות שאפשר לעשות את זה בלי רכב צמוד. אני טוען שההחלטה שהתקבלה היום אומללה כי כלפי שרה נתניהו היו איומים רציניים".

בהמשך, הביע את דעתו על חובת חיסוני קורונה. "אני לא מבין את כל אלו שזועקים על הפגיעה בזכויות הפרט הבסיסיות", קבע. "אנחנו אוסרים על נהגים לנסוע 160 קמ"ש בכביש למרות שיש כאלו שחושבים שזה בטוח. אנחנו כופים על אנשים צורה מסוימת של התנהגות כשאנחנו חושבים שזה מסכן את שלומם ואת סביבתם, אותו דבר לגבי החיסונים. בתחילת הדרך נתניהו דאג שנהיה המדינה הראשונה שמקבלת כמות גדולה של חיסונים והיינו מקום ראשון בעולם בשיעור ההתחסנות. היום אנחנו מפגרים אחרי מדינות רבות באירופה", הוסיף. 

על הממשלה אמר בהקשר זה כי היא "נכשלת במאמצים שלה להגדלה משמעותית בשיעור המתחסנים ולכן צריך לשקול חובת חיסונים. זה לא אומר לקחת אנשים בכוח ולהזריק להם, זה להגיד להם שהם בסגר עד שהם לא מתחסנים". יחד עם זאת אמר: "אני מכבד את מי שחושב שהחיסונים לא מעולים או שחושש מהם אבל בסוף הקורונה מאיימת עלינו לא רק באופן פרטני. לכן המדינה צריכה להיאבק בה".

בסיום דבריו, התייחס ח"כ שטייניץ לפרסום של פרשן וואלה! ברק רביד, בו הושמעו הקלטות של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ תוקף את נתניהו לנוכח אכזבתו ממנו לאחר שבירך את גו' ביידן על זכייתו בבחירות לנשיאות. "אני מוכרח לומר שקראתי את הכתבה והייתי מאוד גאה בנתניהו", השיב. "אני לא מתערב בפוליטיקה בארה"ב אבל כל מי ששמע את זה ולא משוחד מראש היה יכול להיות מאוד גאה בנתניהו. הוא עשה את הדבר הנכון ובירך את ביידן, ועם כל הידידות וכל מה שטראמפ עשה, נתניהו, ברגע שהוא חשב שטראמפ מנסה ללחוץ, למשל להגיע להסדר תוך יום יומיים עם הפלסטינים, אז הוא אמר לו 'סטופ', זה לא וטראמפ כעס. הוא ידע להגיד לו 'לא' איפה שהיה צריך. נתניהו יוצא מצוין מהכעס של טראמפ ועדיין אנחנו מעריכים את טראמפ ואת כל מה שהוא עשה למעננו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm