עמית אדרי, לשעבר מנכ"ל משרד החינוך, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד על סערת פיטוריו של מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק בידי השרה יפעת שאשא-ביטון, ואמר כי מדובר ב"סיטואציה רעה מאוד, לא מכבדת, צהובה ולא מתאימה לערכי המערכת".

בפתח דבריו אמר אדרי: "גילוי נאות, אני את יגאל מכיר עשרות שנים, הוא אדם ראוי וערכי. אין לי צל של ספק שהוא בא לעבוד ולתרום. עשינו חפיפה ארוכה וסך הכול הוא לקח העברת מקל טובה והופתעתי מהעניין. זה רע מאוד בעיניי".

כשנשאל מה לדעתו הרקע לפיטורין אמר: "אני לא יודע מה קרה שם אני רק יודע להגיד שבסוף מנכ"ל זו משרת אמון אבל זו משרת אמון לא בובה. בסוף אתה בא לתפקיד כזה כשהערכים מתאימים והאידאולוגיה מתאימה, והדרך מתאימה וכשזה לא מסתדר ולא עובד, אז למרות שיש לך אחריות מאוד גדולה כנראה הדבר הזה הסתיים על הרקע הזה. מה שחשוב בסוף זו הדרך ובעיניי היא הייתה צריכה להיות אחרת. אני מזכיר שאנחנו במערת חינוך".

אדרי דחה את הטענות כי מדובר בחוסר התאמה של הרקע הצבאי של סלוביק למערכת החינוך: "גם אני איש צבא לשעבר, זה לכל החיים. בסוף הוא מנהל, כולנו מנהלים ומגיעים מהרקע הזה. גם איש צבא הוא איש חינוך. אני חושב שהיכולת, גם הארגונית, הניהולית, התפעולית, הפיקודית, המנהיגותית והחינוכית היא ארגז כלים שאנחנו לוקחים גם מהצבא. אני רואה בזה יתרון אבל אני לא חושב שזה קשור לאיש צבא או לא. העניין שזה מישהו שבא, לומד את המערכת, לוקח אותה למקום של המטרות והיעדים שהוצבו".

"אני יכול להגיד לך שאנחנו בתפקיד, גם אני הגעתי במשרת אמון אבל כולנו עוברים ועדת מינויים מסודרת ומציגים את היכולות והכישורים שלנו, עשינו שינוי מאוד גדול במערכת החינוך ואני חושב שזה שינוי מבורך מאוד, אני שומע את השטח עד היום. באנו עם גישה מאוד מאפשרת ולא ריכוזית".

כשנשאל האם מערכת החינוך נכשלה במבצע חיסוני הילדים אמר: "בתפיסת עולמי משרד החינוך אחראי מקצה לקצה על בריאותם של התלמידים, על הביטחון, על הבטיחות ועל החינוך שלהם. אנחנו הבאנו ניידות חיסונים לבתי הספר. הרציפות התפקודית של מערכת החינוך בתקופה הזו תלוי חד משמעית בבריאות התלמידים, צוותי ההוראה וביכולת לקיים אותה ברמה הזו".

הוא סיכם: "מערכת החינוך מרסנת תחלואה אבל התנאי הוא שאתה תצליח להביא אליה את כל האפשרויות וכל הכלים כדי להכשיר את העניין הזה. זה דווקא מאוד הצליח, כשהבאנו את זה למערכת החינוך זה מאוד הצליח".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm