חצי שנה לאחר שנכנס לתפקידו כשר החוץ, ל״מעריב״ נודע כי בתחילת השבוע צפוי יאיר לפיד לעמוד במרכזו של קמפיין חדש של ועד עובדי משרדו, ובו אמירותיו מהעבר בעד חיזוק מערך החוץ והדיפלומטים. הקמפיין הנו שלב נוסף בפעולות המחאה של עובדי משרד החוץ הזועמים על התעלמות שר החוץ מטענותיהם לגבי השחיקה והפגיעה, בתנאי ההעסקה של העובדים. 

גורמים שנחשפו לתוכניות המחאה של וועד העובדים, תחת הכותרת ״הפקרתם אותנו בחוץ״ מספרים שפעולות המחאה צפויות להחריף ולכלול אירועים לא שגרתיים שלא יאפשרו את המשך השתיקה מול העובדים. 

״המצב של שירות החוץ הולך ומתדרדר בייחוד בתקופת הקורונה, שבה עמדו עובדי שירות החוץ בחזית העשייה והיו לעוגן עבור אזרחי ישראל ברגעים הכי קשים״, אמר ל״מעריב״ יו״ר וועד עובדי משרד החוץ, יוסי לוי-ספרי, ״השליחים שלנו מרגישים שיש מי שחושב לנצל בציניות את המסירות שלהם. זה יוצר מצבים אבסורדים בהם עובדי משרד החוץ, לוחמים ללא מדים, נאלצים להתמודד עם סיטואציות בלתי אפשריות של ניתוק מהמשפחה, חוסר יכולת להעניק לילדים חינוך ראוי ואפילו נאלצים להשאיר את משפחותיהם בארץ בתקופת השליחות, בגלל חוסר יכולת כלכלית להתקיים כמשפחה״.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "שר החוץ ומנכ"ל משרד החוץ מעריכים את עבודתם הטובה והמסורה של עובדי משרד החוץ ומחוייבים להמשיך ולפעול לטובת שיפור בתנאי העבודה והשכר של עובדי המשרד, לו הם ראויים".