"אני לא כועס על נתניהו, וזה לא עניין של כעסים. אני נאבק כדי לחוקק חוקים שלפי מיטב הכרתי חשובים לישראל. התעמולה והטיעונים הירודים שלו לא ישפיע עליי. ביבי לא דואג לדמוקרטיה או למדינה - ביבי דואג לביבי". כך אומר בראיון ל"מעריב" שר המשפטים גדעון סער.

לדברי השר, "עצם העובדה שנתניהו פנה לאומות העולם בסרטון בשפה האנגלית והוציא את דיבת הדמוקרטיה הישראלית רעה, זו שערורייה בפני עצמה. אני לא זוכר תקדים שבו ראש ממשלה לשעבר או יו"ר אופוזיציה העביר דיון בנושא החקיקה המתקיים בכנסת לקהילה הבינלאומית".

סער התייחס בראיון לחוק החיפוש, שעבר לאחרונה בקריאה ראשונה בכנסת. החוק צפוי להרחיב את סמכויות השוטרים לבצע חיפוש בבתי חשודים ללא צו בית משפט. לדבריו "הצעת החוק נוגעת רק למקרים של סכנה להשמדת ראיות. מדובר בחלק מסדרת חוקים שנועדו לתת לרשויות אכיפת החוק כלים אפקטיביים להתמודד עם הפשיעה הגואה בחברה הערבית. בתחום הזה היה עשור של הזנחה טוטלית ואת התוצאות כולם רואים".

סער נשאל בנוגע לביקורת שמתח נתניהו על חוק זה ואמר כי "התנהגותו היא שיא החוצפה. הטענה של ביבי המשחק את 'מגן הדמוקרטיה החדש' היא מגוחכת במספר מישורים. הממשלה בראשותו הגישה לכנסת ב־2014 חוק הרבה יותר מרחיק לכת. אבל הוא כהרגלו ממשיך להתנהל בצורה מופקרת, תוך הפרחת שקרים כאילו כל שוטר יוכל להיכנס לכל בית".

עוד אמר כי "נתניהו תמך בעבר בהצעה להגבלת כהונת ראש ממשלה. בתקופתו של אהוד אולמרט כראש ממשלה, נתניהו הצביע בעד ההצעה של ח"כ לשעבר אופיר פינס, שלפיו מי שהוגש נגדו כתב אישום לא יוכל לכהן כראש ממשלה. איך כל זה הפך לסכנה לדמוקרטיה?".
בתשובה לשאלה האם יש לשר הסבר בנוגע להתנהלותו של נתניהו, השיב השר כי "אנחנו רואים אדם שאיבד את כל שיקול הדעת ועושה פעולות שלא ניתן להסביר רציונלית. גם בסרטון שהעלה רואים באיזה התקפת אמוק הוא נמצא".

כאשר נשאל סער האם, בהנחה שנתניהו יפרוש מהליכוד, תוקם ממשלה חלופית, השיב כי "אני לא רוצה להתייחס לשאלות תיאורטיות. בכל מקרה אני לא מאמין שלנתניהו כוונה לפרוש מהחיים הפוליטיים ואני לא רואה שום סימנים שיש לו כוונה כזאת".

בהתייחסו לסוגיית הקורונה ונגיף האומיקרון אמר השר כי "אני בדעה שבכל מקום שייגרם נזק משמעותי בשל הנגיף צריך להיות מנגנון של פיצוי כלכלי. אי אפשר לקבל החלטות בריאותיות בנושא הקורונה מבלי להתייחס להשלכות הכלכליות. הסכר המשמעותי היחיד בפני הקורונה זה החיסונים (סער הציע בישיבת קבינט הקורונה לעודד חיסונים בתשלום של 1,000 שקל לילד מתחסן – י"ש). חיסנתי את ילדיי בגילי 5 ו־8 (דוד ושירה) ללא היסוס, ואני קורא לחסן את כל הילדים".

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"