גיא פלג וניסים משעל פתחו את תוכניתם הבוקר (חמישי) ב-103FM בדיון סביב סוגיית העסקה שנחתמה עם חבר הכנסת אריה דרעי, במסגרתה הוא יודה בעבירות מס מרוככות ויתפטר מהכנסת, ללא שייגזר עליו עונס מאסר או עבודות שירות.

"שש שנים החקירה מתנהלת", פתח משעל את הדיון, "היא התחילה בקול תרועה עצומה ובסוף היועמ"ש סיכם אותה במילה פחות מעכברון".

פלג: "לא בדיוק. היועמ"ש אמר 'פתחנו חקירה על שוחד, היו חשדות כבדים מאוד, מהחשדות האלו לא נשאר אפילו עכברון'. התיק הזה קרס, על הדרך נפתח אחד חדש".

משעל: "מה צריך להבין מההתנהלות של מערכת אכיפת החוק? מתחילים בתופים ומצולות, שש שנים הולכים עם זה ובסוף, אין".

פלג: "כשיש חשד צריך לחקור אותו, וכשיש חשד בקרב שר מכהן, בכלל".

משעל: "בהחלט. אבל צריך גם שיהיה האומץ – אם אין כלום ולא יצא מזה כלום, לא למשוך את זה שש שנים".

פלג: "הבעיה היא הזמן ואין להם הסבר לזמן. אבל על הדרך מצאו עבירות מס, עבירות מס חמורות אמר היועץ. והיועץ עצמו סבור, הבאנו הקלטה שלו בקולו, שהוא אומר שיש סיכוי סביר להרשעה, שזה המבחן בחוק. יש כאן מה שנקרא עבריין מועד. יש כאן אדם, שבהיותו שר פנים, נטל שוחד, נשפט, קומם את הציבור על המערכת, נשלח לכלא, בתקופה אחרי תקופת הקלון, בתקופה שהורחק מהפוליטיקה הישראלית לכאורה עבר עבירות מס, שבהן הוא עומד להודות. ואז נשאלת השאלה: איך להסתכל על הסיפור הזה? יבוא פלוני ויגיד, 'מה אתה בא בטענה ליועמ"ש?'. בסופו של יום את הפוליטיקאי המושחת הזה מחר בבוקר מרחיקים מהפוליטיקה הישראלית. אם ביום מן הימים הוא יבקש לחזור לשולחן הממשלה, יהיה בג"ץ. בבג"ץ סביר שהמדינה תגיד קלון".

משעל: "אתה חושב שנכון עשה היועמ"ש שהלך לעסקת טיעון בבית משפט? אם יש כאן עבירות מס חמורות, אז לך לבית משפט".

פלג: "אני גם חושב שעברו המכביד של חבר הכנסת אריה דרעי הוא דבר שצריך לקחת אותו בחשבון, אין פה מעידה ראשונה. אין פה איזה דפוס שהתגלה לראשונה, יש כאן כנראה מישהו שבאופן סדרתי וקבוע עובר עבירות מסוגים שונים מאותו עולם, עבירות של שחיתות, ולכן אם היועמ"ש סבור שדרעי עבר את עבירות המס החמורות ביותר, עבירות של מרמה ועורמה ותחבולה מול רשויות המס, המחייבות במאסר, אז יתכבד היועמ"ש וילך עד הסוף, כי יש אינטרס ציבורי ראשון במעלה שיהיה מאסר ויהיה קלון והאיש הזה יורחק מכל תפקיד ציבורי. למה ללכת למשפט של שנים אם אפשר להרחיקו מחר בבוקר?".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm.