ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) התעמת הבוקר (חמישי), במסגרת תוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, עם ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), בעקבות התקרית בה התעמת עם מאבטח ושלף לעברו נשק.

הרצנו שוחח עם משעל ופלג והתייחס לתקרית: "מדובר באירוע פלילי חמור, שצריך להיבחן על ידי המשטרה. מדובר באירוע ממחוזות הטירוף, לא ייתכן שחבר כנסת ישלוף אקדח כנגד שני מאבטחים. בן גביר דואג להדגיש שמדובר בערבים, בן גביר הוא גזען.

"אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש. בכנסת ישראל התנהגות מהסוג הזה לא מקובלת, לאן נגיע? זו אלימות פיזית ומילולית. מדובר באירוע מטורף, הטירופים של ח"כ בן גביר מקובלים עליי". 

"נוהל שימוש בנשק מאוד ברור, כקצין בצה"ל וכל אזרח אמור לדעת שצריך להשתמש בנשק כמוצא אחרון לאחר שמוצו כל דרכי הפעולה האחרות כשאין דרך אחרת להתגבר על האיום. פה מדובר על שני מאבטחים בתל אביב שככל הנראה הוא התעמת איתם על רקע חניה אסורה. מדובר באדם שרק לפני יומיים קרא למשטרה ולצבא לבצע סיכולים ממוקדים בלוד וברמלה כלומר להוציא להורג אזרחים ישראלים ללא משפט, רק בגלל המוצא האתני שלהם, שהורשע בשתי עבירות של תמיכה בארגון טרור שהתגאה שהגיע לסמל של רבין", הוסיף הרצנו.

לשיחה הצטרף ח"כ בן גביר והגיב לדברים: "אתה לא מבין כלום. המאבטח אמר לי 'ארצח אותך', 'אהרוג אותך', זה לא היה מצולם כי באותו רגע התעסקו בלהגן על החיים שלנו. אם היה מישהו אחר שהיה מדבר כך לח"כ אחר הוא היה מזמן בכלא. אני רוצה שיוגש כתב אישום נגד אנשים שאמרו לח"כ שהם ירצחו אותו. לא היית שם. אם ירצחו אותי, יוראי ישמח". 

"תחשבו שלא קוראים לי איתמר בן גביר, שקוראים לי עידית סילמן או גבי לסקי או תמר זנדברג בסדר? מישהו בחניון חשוך ומגיע אליי ואומר לי אני ארצח אותך. זה נכון שזה לא מצולם, התעסקנו באותו רגע בלגונן על החיים שלנו. אם היה מישהו אחר שמדבר ככה לחבר כנסת אחר, היה מזמן בכלא. היו עוצרים אותו עד תום ההליכים. אבל רק כשזה איתמר בן גביר הדם שלי מותר רק כי זה איתמר בן גביר מאות איומים. הוראות שימוש בנשק שיוראי מצטט, הוא לא מכיר אפילו. יריתי בנשק? הרמתי את הנשק לכיוון שלהם? רציתי שיראו שיש לי נשק כדי שיירתעו ובאמת המחבלים הללו שהבוקר פורסם שאחד מהם כתב בשבח רצח חיילים הם נרתעו ברוך השם", המשיך.

"אני לא יו"ר ועדת האתיקה של האו"ם אלא של כנסת ישראל שהאופוזיציה מונעת את הקמה שלנו, אולי כי אז אין דרך למשטר התנהגות מהסוג הזה. בכנסת ישראל התנהגות מהסוג הזה לא מקובל. לאן הגענו ולאן נגיע? אין קווים אדומים? זו אלימות פיזית, אלימות מילולית. אני סומך על משטרת ישראל שתפתח בחקירה פלילית ותברר את זה מדובר באירוע פלילי חמור", השיב להב-הרצנו.

"הבן אדם הזה עוד פעם מתעקש להוכיח כמה הוא לא אובייקטיבי, הוא לא היה שם. בתור עו"ד פלילי  אני רוצה שזה יגיע לביהמ"ש ויוגש כתב אישום נגד האנשים שאמרו לח"כ אני ארצח אותך ואהרוג אותך. אבל את יוראי זה לא מעניין כי אם ירצחו אותי יוראי להב הרצנו ישמח", סיים בן גביר את השיחה.

סייעה בהכנת הידיעה: עופרי גליכמן, 103FM