העימות בין הליכוד ל״הליכודניקים החדשים״ נמשך: יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, יו״ר מרכז הליכוד חיים כץ ויו״ר סיעת הליכוד יריב לוין, פנו הערב (חמישי) בעתירה לבית הדין של התנועה בדרישה לכנס לאלתר את בית הדין ולהסיר מיידית וללא עיכוב את צו המניעה בעניין הרחקת ״הליכודניקים החדשים״.

אתמול בית הדין של הליכוד קבע כי אין לנהוג באופן גורף ויש לבדוק באופן פרטני, זאת לאחר שעתירות רבות שהצטברו נגד קבוצת "הליכודניקים החדשים", שבבסיסן הדרישה להרחיקם מהמפלגה באופן גורף תוך הכרזה עליהם כהתארגנות עוינת. בית הדין הדגיש כי יורחקו רק אלו שלגביהם הצטברו ראיות רבות שמראות חד-משמעית כי הם לא דוגלים בערכי הליכוד, התבטאו נגד המפלגה ברשתות חברתיות ובכלל, פועלים כמו אנשי שמאל ולא כמו חברי תנועת הליכוד.

"ראיות שנצברו על ידי העותר, הראו כי אכן רבים מן הפעילים המרכזיים של הקבוצה הם אנשי שמאל, אשר גם לאחר התפקדות לליכוד התבטאו נגד דרכו והביעו תמיכה מפלגות שמאל ובאג'נדה שמאלית", כך נכתב בפסק הדין.

ה"ליכודניקים החדשים – הקבוצה הדמוקרטית", שעתרו נגד הפסילות ומהלכי ההדחה, מסרו בתגובה להחלטת בית הדין של הליכוד: תנועת הליכוד הוכיחה היום כי למרות כל מה שאומרים עליה יריביה הפוליטיים, היא היתה ונשארה המפלגה הדמוקרטית הגדולה היחידה בישראל ואנחנו גאים להימנות בין חבריה. אנחנו גאים לקחת חלק בפעילות השוטפת של התנועה הכוללת כנסים, אירועים, פעילות בסניפים והתגייסות לטובת הליכוד במערכות הבחירות.

מהליכוד נמסר: "'הליכודניקים החדשים' היא קבוצת שמאל קיצוני שנכנסה לליכוד כסוס טרויאני על מנת להרוס מבפנים את תנועת הליכוד. חובתנו למנוע זאת כדי להגן על תנועת הליכוד ועתידה.

כזכור, ח"כ נתניהו תקף את ח"כ ישראל כץ והאשים אותו בשיתוף פעולה עם אנשי "הליכודניקים החדשים", שנתפסים בעיני רבים כזרם חתרני בתוך המפלגה. נתניהו האשים את כץ, בין היתר, בפגיעה בעתיד התנועה. 

בנימין נתניהו  (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש פלאש 90)

בנוסף לכך, גם ח"כ שלמה קרעי תקף את אנשי "הליכודניקים החדשים" וב-103FM אמר כי "האג'נדה היא שמאל, 'אנחנו רוצים לקעקע את הליכוד, לעמוד עם גרזן ולעקור את היסודות של התנועה המפואר הזאת'. יש לנו את הזכות להגן על עצמנו. הם נגד הליכוד, הם אומרים אנחנו לא מצביעי ליכוד אנחנו מצביעי מרצ. הם לא אומרים אנחנו מתלבטים, אנחנו חושבים טיפה אחרת, אנחנו רוצים יו"ר אחר".

לדבריו, "מי שמצביע ליכוד הוא לא מהליכודניקים החדשים. יש כאלה שנכנסו כבר והגיעו תלונות שהם עושים נגד הליכוד. למרות שרוב ככל הליכוד אוהבים את נתניהו ורוצים שיעמוד בראש יש 27 אחוז בזמנו שבחרו בסער שיצאו נגד נתניהו והשמיצו אותו כמו גדעון סער בעצמו".