מהומה פרצה היום (ראשון) בדיון של ועדת החוקה בראשותו של חבר הכנסת גלעד קריב, שדנה בתקנות הקורונה החדשות, ובהן הגבלת פעילות של מקום ציבורי או עסקי והוראות נוספות.

בדיון, במהלכו העניק פרויקטור הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא, סקירה על התפשטת התחלואה בישראל, עורר חבר הכנסת גדי יברקן (הליכוד) מהומה לאחר שאמר שבישראל "עושים כמו אוסטרליה, רק חסר מחנות ריכוז", בנושא התו הירוק.

"בושה, שפל המדרגה לדבר כך על משרתי ציבור. בושה וכלימה", אמר יו"ר הוועדה קריב שזעם על כך שיברקן השתמש ב"מילים בזויות" לטענתו, ולאחר שקרא אותו לסדר שלוש פעמים הרחיק אותו מהאולם.

ח"כ קריב כתב בטוויטר לאחר הדיון: "ח"כ גדי יברקן רושם על שמו את הזכות המפוקפקת להיות הח"כ הראשון שמוצא מדיוני הוועדה בראשותי. כל כך לא רציתי להוציא אותו, אבל בחירתו בצמד המלים 'מחנות ריכוז' לתיאור מדיניות הממשלה שנאבקת על שמירת בריאות הציבור - לא מקובלת. אפשר להתווכח, אפשר לחלוק, אי אפשר להשתמש בהשוואה הבזויה הזאת. רגע של שפל".

מח"כ יברקן נמסר בעקבות הסערה בוועדת חוקה: ״לפי נתוני משרד הבריאות, רק 45% מאזרחי מדינת ישראל מחזיקים בתו הירוק. קרי, לרוב הציבור אין ׳תו ירוק!׳ התו הירוק רומס את חוק כבוד האדם וחירותו ללא תכלית ראויה. הוא אינו אמצעי אפידמיולוגי ואינו מונע את המחלה. כך אמר גם שר הבריאות. ההוכחה לכך, לדבריו של פרופ׳ זרקא, פרויקטור הקורונה, שישנה רק אישה אחת בדיור מוגן שהיא חולה קשה באומיקרון. האם בשל מקרה אחד כזה הממשלה מתכננת להטיל הגבלות שאפילו במדינות דיקטטורית אינן קיימות? הגבלות אלה הן פגיעה קשה בכבוד האדם וחירותו. על זה כל עם ישראל צריך לזעוק! רק באוסטרליה יש ׳מחנות ריכוז׳ לאזרחים שלא חוסנו והיא הדוגמא הקיצונית לטיפול בקורונה. אני חושש מכך שהממשלה עלולה להביא אותנו לקיצון".

עוד אמר ח"כ יברקן כי הממשלה נכשלה בטיפול בקורונה: "הציבור מאבד אמון בשר הבריאות ובראש הממשלה שמשנים את דעתם ׳המקצועית׳ שלוש פעמים ביום ובסוף עוד מופתעים מדוע הציבור לא ממושמע. הצעדים וההגבלות הקשות אותם הביאה היום הממשלה לוועדת חוקה, מהווים מדרון חלקלק משמעותי עליו אני מתריע מזה זמן מה. בהמשך התנהלות כושלת ומבולבלת כזו ישראל עלולה להתדרדר בגישתה ולמצוא עצמה פוגעת בזכויות האדם באופן קיצוני ובלתי מידתי ממש כמו מדינות אוסטרליה ואוסטריה.  כל ניסיון של השרים בממשלה הכושלת הזו ׳להדביק׳ לי את השוואת פעולות הממשלה לשואה הנן מגוכחות ולא יצליחו.״