"זה לא הוגן, לא מוסרי ולא ערכי": יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו התייצב אמש בבית הדין של הליכוד כדי לדון בעתירה בעניין הליכודניקים החדשים, קבוצת מתפקדים המזוהים עם השמאל הישראלי, המנסים לכאורה להשפיע על עמדות המפלגה. כמו בכל סוגייה הנוגעת לנתניהו, צמד השדרנים ינון מגל ובן כספית, התווכחו הבוקר (שני) בתוכניתם ב-103FM וניסו לפצח את מטרותיהם של המתפקדים.

הליכודניקים החדשים (צילום: הליכודניקים החדשים)
הליכודניקים החדשים (צילום: הליכודניקים החדשים)

"מסלקים אותם מהתנועה ללא שימוע", התייחס כספית לדיון בקשר לליכודניקים החדשים בבית הדין של הליכוד. "בית הדין פירש את החוקה, יש לליכוד חוקה מדהימה ונאורה מאוד, אי אפשר לסלק אנשים בלי לתת להם הזדמנות לשימוע. אתה רואה איך הוא (נתניהו) מגרד באף כשהוא אומר שהם העבירו קולות מהימין לשמאל". כספית מנה את רשימת חברי הכנסת בהם תומכים הליכודניקים החדשים: "ישראל כ"ץ, יולי אדלשטיין, יובל שטייניץ, צחי הנגבי, גילה גמליאל, ניר ברקת, קרן ברק ופטין מולא".

מגל טען: "עשית נזק גדול לכל הרשימה". כספית השיב: "כולם מכירים את זה, אין ליכודניק שלא מכיר את זה. הם תומכים בליכודניקים שנראים קצת יותר ממלכתיים מתופעת האמסלמיזציה". מגל תמה: "פטין מולא יותר ממלכתי?", וכספית השיב לו: "זה מיעוטים, לא יודע מי התמודד מולו. אני לא ליכודניקים חדשים – אני ליכודניקים ישנים". מגל לא נשאר חייב ואמר לו: "אתה לא ליכודניק".

דודי אמסלם (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
דודי אמסלם (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

בתגובה לדברים פצח מגל במונולוג קולח: "זה עניין עקרוני, זה רק מוכיח שהוא (נתניהו) אדם רציני שמתייחס ברצינות לעבודה שלו, ומגיע לבית הדין העליון של הליכוד ואומר את דעתו ונלחם, כי הוא חושב שמה שנעשה בבחירות זה עוול פוליטי. עידן רול הוא ליכודניק חדש, ואני הכרתי ליכודניקים חדשים מהמרכז-שמאל שאמרו לי חד משמעית 'אנחנו נכנסנו לליכוד כדי להשפיע עליו לקחת שמאלה'. הכרתי אנשים כאלה באופן אישי, חברים שלי אמרו לי את זה".

"נראה לך סביר שאנשים מלה פמיליה ייכנסו למרצ וישפיעו על האנשים?", מגל המשיך להתרעם. "זה לא הוגן, לא מוסרי ולא ערכי. מה מפריע לכם שתהיה אמת? למה עידן רול צריך להיות בליכודניקים החדשים? מה אתה נלחם בעד האיוולת הזאת ובשביל הרמאות הזאת? זה לעוות את רצון הבוחר. כל הרשימה שהקראת? ירד לי מהם, כל אחד ואחד מהם. זה הכול. הם תומכים בהם? אז אני לא תומך בהם".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM