אהוד אולמרט, ראש ממשלת ישראל לשעבר, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM וסיכם את שנת 2021 רוויית הכותרות. על המישור הפוליטי, אמר: "אני חושב שהנעליים שהשאיר נתניהו לא כל כך גדולות, ונפתלי הצליח להיכנס לתפקיד ראש הממשלה הזו. בנט מפתיע לטובה".

על יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "נתניהו נהנה מסקרים, הוא סיים את שליחותו הציבורית וכבר לא יהיה ראש ממשלה. הוא דמות פתטית נלעגת ומעוררת חמלה, הוא אדם אומלל שאיבד את הדרך". 

"הוא לא נלחם במערכת פוליטית, הוא נלחם במדינת ישראל. קליפ המפורסם שיועד לעולם כולו שבו הוא קורא לגורמים מחוץ למדינה ומסב את תשומת ליבם לקשיים של ממשלת ישראל זו אחת מנקודות השפל הגדלות בהיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל. את זה עושה רק אדם אומלל, חסר ישע, שאיבד כל תקווה", הוסיף.

אולמרט התייחס גם לביטול אבטחת בני משפחתו של נתניהו, ואמר כי "ההופעה הפתטית שלו כאשר הוא איים שההחלטה תגרום לכך שירצחו אותם או יחסלו אותם - זו הופעה של מישהו שחשב שכל מנגנוני השלטון והעוצמה המדינית עשויים ובנויים כדי לשרת את הצרכים האישיים שלו ושל משפחתו. זה אדם אומלל שאיבד את הדרך".

בהמשך דבריו, שיבח אולמרט את התנהלות הממשלה בהתמודדות עם נגיף הקורונה: "אם יש תחום שבו הממשלה הזו מוכיחה כושר קבלת החלטות וקור רוח זה הנושא הזה. עברנו את הגל הרביעי באופן יוצא מן הכלל, יותר טוב מכל מדינה אחרת".

"זה לפי דעתי מופת של ניהול אחראי ונכון. המגפה הזו מורכבת מהרבה מאוד דברים. אני אזרח שמתבונן במציאות שסביבי, המגפה הזו היא דבר שאף אחד לא הכיר בשום מקום בעולם. יש בה מרכיבים בלתי צפויים וידועים ולכן אי אפשר לדבר במונחים אבסולוטיים. בסה"כ אנחנו מתנהלים בצורה אחראית, שקולה ומעוררת כבוד", המשיך. 

אולמרט התייחס גם על התנהלות הממשלה בהקשר הגרעין האיראני, והבהיר: "הנושא האיראני זה הנושא היחידי שבו יש לי ביקורת על הממשלה. בנושא הזה הממשלה קצת מנסה לחקות את הרטוריקה הריקנית והפרובוקטיבית של הממשלה הקודמת. אין לנו אופציה צבאית, אני חוזר ואומר - אין לנו אופציה צבאית".

"אין לנו אופציה לאיזושהי פעולה אחת גדולה, מקיפה, שיכולה לגרום לשיבוש טוטאלי של מה שנראה כתוכנית הגרעין האיראנית. יש לנו אופציות צבאיות רבות לשבש את המאמצים שנעשים או שייעשו בעתיד באיראן כדי להגיע ליכולת גרעינית. האופציות האלו נוצלו על ידנו בצורה נכונה במשך הרבה מאוד שנים. ברוב השנים האלו מבלי שדיברנו, התרברבנו או התגרנו לא באיראנים ולא בקהילה הבינלאומית", המשיך. 

מנסור עבאס ונפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מנסור עבאס ונפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לדבריו, "מאז שהתחלף הממשל בארה"ב אומרים שביידן חלש ושטראמפ היה חזק, כשטראמפ זה דיבורים ואפס מעשים. לעומת זאת, אני רוצה להזכיר שהממשל היחידי בהיסטוריה שזרק פצצה גרעינית אי פעם היה ממשל דמוקרטי".

"אמריקה היא ידידת אמת של ישראל. אני מכיר הייטב את ביידן, הכרתי אותו בכל תפקידו, הוא מחויב למדינת ישראל. אני בטוח שאם מדינת ישראל תעמוד בפני הכרח לנקוט בפעולות שונות מאלו שאנחנו נוקטים בהן עד היום אנחנו נמצא בארצות הברית שותפה ובלבד שאנחנו ננהג לאורך הדרך באמינות, בפתיחות, שקיפות ובדרך ארץ. העובדה היא שבמשך כמה שבועות נשיא ארצות הברית לא משיב לטלפונים של בנט וזה חבל כי יש לו בסיס מצוין לנהל מערכת יחסים של אמון אישי עם נשיא ארצות הברית", אמר.

בסיום דבריו, התייחס למהומות בערים המעורבות במהלך מבצע "שומר החומות", וטען כי "אנחנו חווים חוויה קשה, לפי דעתי מאוד מטלטלת בנושא של היחסים עם ערבים במדינת ישראל. מצד שני העובדה שעבאס חבר הקואליציה, ושיש הידברות בינו לבין מרכיבים שונים בקואליציה - זו פריצת דרך בשיח הציבורי שבנינו לבין האוכלוסייה הערבית, וצריך לנצל את זה והממשלה הזו מהבחינה הזו מסמנת תפנית מאוד חיובית ואופטימית".

"אני מקווה שזה יביא לשינוי באווירת היחסים בנינו לבין ערביי מדינת ישראל, ומצד שני אני מקווה מאוד שהגורמים הלאומניים, האלימים בקרב מתנחלים ובקרב קבוצת להב"ה שכל אלו יושתקו בדרך שבמשטר דמוקרטי צריך להשתיק גורמים שקוראים לאלימות".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו 103fm