ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, בראשות ח"כ גלעד קריב (העבודה), תדון היום (ראשון) בתקנות התו ירוק באירועי תרבות ותפילה הנערכים בשטח פתוח, ב"חוק הקורונה החדש" וכן בעבודת ועדת החריגים בעניין כניסה ויציאה מישראל בשל הקורונה.

בהתאם לצו מנכ״ל משרד הבריאות, שנחתם ביום חמישי האחרון, חלה חובת עטיית מסיכה בהתקהלות של מעל ל־50 אנשים בשטח פתוח.
כמו כן, חלה חובת תו ירוק באירועי תרבות ותפילות המתקיימים בשטח פתוח עם מעל ל־100 משתתפים במקום 1,000 איש, כפי שהיה עד עתה. נושאי הצו המחייב מסיכה בשטחים פתוחים ומגבלות התו הירוק לגבי התקהלות באירועי תרבות ותפילה יידונו היום בוועדה.

גלעד קריב בוועדת החוקה: "לעשות הכל כדי למנוע פגיעה בתפקוד מערכת החינוך" (צילום: ערוץ הכנסת)

בדיון שקיימה הוועדה בשבוע שעבר לאישור תקנות המדינות האדומות, הודיע היו"ר ח"כ קריב כי החל מהיום יתקיים בוועדה אחת לשבוע דיון מעקב בנושא נוהלי הכניסה והיציאה מישראל לאור דרישותיו ודרישות חברי הוועדה בנוגע להרחבת ועדת החריגים המאשרת טיסה למדינות אדומות הן בנושאים הומניטריים והן בסוגיות של תעסוקה בחו"ל, כמו גם מצבם של העולים, משך המענה לפניות בקונסוליות וסוגיות נוספות.
דיון הוועדה יתמקד בנוסף בפניות בנוגע למצבם של עולים חדשים ובצורך בהוספת סטטוס מחזיקי אשרת עלייה לחריגים הרשאים להיכנס לישראל.

בוועדה מעריכים כי ההגבלות על כניסה ויציאה למדינת ישראל יופחתו בקרוב בצורה משמעותית, לאחר שהתברר כי נגיף האומיקרון מתפשט בעיקר בתוך הקהילה בארץ ולא באמצעות יבוא מחו"ל.

חבר הוועדה ח״כ משה ארבל (ש"ס) קרא אמש ליו״ר הוועדה שלא להביא היום לדיון את תקנות הקורונה שהביאה הממשלה, בעקבות הפרסום על כך שסגן שר החוץ עידן רול נצפה מבלה במסיבת רבת משתתפים ולא עטה מסיכה (ידיעה נפרדת בעמוד 13). "ההפקרות החמורה של סגן שר החוץ מלמדת שהיא איננה ראויה לאמון הכנסת והציבור. אין דין אחד לאזרחים ודין אחר לנבחרים״, אמר ח"כ ארבל.

את התיעוד מהמסיבה העלה לאינסטגרם בן זוגו של סגן השר, הזמר הראל סקעת. זמן קצר לאחר מכן מחק סקעת את הסטורי, אך עותק שלו הגיע לידי האתר N12. רול התעלם מהמלצות שר הבריאות ניצן הורוביץ ופרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא לקראת מסיבות השנה החדשה.