שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה של מפלגת כחול לבן לביקורת שהושמעה כלפיו לאחר פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "כשר ביטחון תפקידי לוודא שצה"ל מוכן למלחמה ולקרב בכל חזית וכל תרחיש, עליי למנוע את המלחמה. הצורך בשמירה על ביטחון בישראל והלחימה בחמאס, הם הסיבה שבגינה נפגשתי עם מחמוד עבאס, ואפגש עם נוספים שיש להם אינטרסים איתנו", אמר.

"זה גם אינטרס של הפלסטינים, לייצר אופק טוב. שמעתי את הביקורות ואני חוזר ואומר - מי שאחראי לשלוח חיילים לקרב הוא זה שאחראי למנוע אותו. התאכזבתי לשמוע פוליטיקאים שדיברו ממניעים פוליטיים. בחדרי חדרים גם הם נשמעים אחרת. בכל מקום בו פוליטיקה מתנגשת עם ביטחון, הביטחון ינצח", הוסיף.

על המצב הביטחוני אמר שר הביטחון: "תקפנו שלשום ברצועה, כפי שנגיב על שיגור בלוני תבערה, אנחנו נשדר לאויבינו כי על טעויות משלמים. אנחנו שומרים על דריכות ביו"ש, הצעדים שאנחנו נוקטים בשטח נועדו להביא ביטחון ואנחנו ערוכים לפגוע בכל מי שינסה לפגוע בנו, מכל מקום בו יפעלו. אני מבקש להודות לחיילים ולמפקדים שעומדים בקור רוח".

בהמשך, נשאל גנץ האם עדכן את ראש הממשלה בנט או קיבל את אישורו לפגישה, והשיב כי "ראש הממשלה עודכן מבעוד מועד. הוא יכול לחשוב כמו שהוא חושב, אני עושה את עבודתי״.

בתגובה לדברים, צייץ חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ': "תרגום - בנט יכול לחשוב כמו שהוא חושב, ואני לא סופר אותו עם 6 מנדטים ואעשה מה שאני רוצה. בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה".