לא נזהרו בלשונם: שעה קלה אחרי התרחשות אסון התרסקות מסוק ה"עטלף" מעל מפרץ חיפה, חברי הכנסת במליאה הפרו שוב ושוב את צו איסור הפרסום על עובדת מותם של טייסי חיל האוויר, סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל. הסיבה להשתת צו איסור הפרסום, שמנע מגופי התקשורת לדווח על מותם של השניים, היא שטרם נמסרה הודעה רשמית למשפחותיהם.

כך, בשעה 22:30, כשבכלי התקשורת היו רחוקים מספר שעות מלפרסם אודות מקרה מותם של צוות המסוק, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד) טען בפה מלא מעל בימת הכנסת כי: "אין נפגעים" במקרה התרסקות המסוק וש"חולצו כל האנשים מהמסוק". טרם אמירת הדברים, צעק לו שר הביטחון בני גנץ (כחול לבן) ממקום מושבו: "למה?", במטרה למנוע ממנו לומר את הדברים קבל עם ועדה. בן ברק השיב לו: "זה בחדשות". 

ח"כ בן ברק אמר לאחר מכן כי ״אני מתנצל על הטעות בדיווח בנוגע לתאונת המסוק אמש. אמירה זאת נעשה בתום לב. שולח תנחומים למשפחות השכולות ואיחולי החלמה לקצין הפצוע".

ח"כ רם בן ברק מוסר מידע מוטעה לגבי אסון המסוק. צילום: ערוץ כנסת

אך בן ברק לא היה היחיד שהפר את צו איסור הפרסום ופגע, לכאורה, במגבלות אותן מטיל הצנזור הצבאי באשר לפרסום פרטים טרם הודעה למשפחות ההרוגים, גם חבר הכנסת דודי אמסלם (הליכוד) עלה לבימת הכנסת ואמר כי נודע לו על מקרה המוות של שני הקצינים, ומסר תנחומים למשפחות השכולות. הבוקר הוא התנצל, וטען שלא עשה זאת בכוונה.

ח"כ דוד אמסלם מוסר מידע על אסון התרסקות המסוק לפני שהותר לפרסם. צילום: ערוץ כנסת

מלשכת חה"כ אמסלם נמסר: "ח"כ אמסלם קיבל אמש במליאה, סמוך לחצות, הודעה בוואטסאפ של ערוץ 13 בשם האלוף מרום שמסר 'תנחומי למשפחות' וכן עוד ידיעות על מותם של שני הטייסים, והיה בטוח שהנושא כבר פורסם ולא נמצא תחת צא"פ, ורק לכן הדברים נאמרו, בשגגה ובתמימות. דודי מצר על כך מעומק ליבו, רגיש מאוד לנושא ומתנצל על השגיאה המצערת, שנעשתה ללא כוונת זדון. חה"כ אמסלם מוסר את תנחומיו ומשתתף בצער המשפחות של סגן-אלוף ארז שחייני ז"ל, ורב-סרן חן פוגל ז"ל ומאחל רפואה שלמה לפצוע מהאירוע הקשה".