סגן השר, ח"כ אביר קארה, ממפלגת ימינה שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לחוק החשמל השנוי במחלוקת, שהמליאה דנה בו היום. כאמור, לאחר שהדיון אתמול הוחרם על ידי האופוזיציה בטענה כי ועדת הכנסת קיצרה את לוח הזמנים, היום חבריה לוקחים חלק במליאה.

בפתיחה התייחס קארה לכך שהחוק לא חל על הפזורה הבדואית: "החוק לא חל שם. זה חוק שקיים בצו משנת 2014 תחת ח"כ גדעון סער והאריכו אותו על ידי משה כחלון ב־2016. אנשים צריכים לצלול לפרטים. זה חוק שפטין מולא הביא. בחוק הזה יהיה אפשר לחבר חשמל אם יש תוכנית מפורטת שהוגשה על ידי הרשות המקומית ואושרה על ידי שרת הפנים".

בהמשך נשאל מדוע החוק לא חל בפזורה, למרות שהם חלק ממדינת ישראל, והשיב: "אין שם תוכנית כוללנית שהגישה הרשות למתאר. לא מחברים אוהלים, מחברים מבנים שהרשות המקומית מתכוונת להכשיר או לא מתכוונת לפנות. את הסדרות הבתים יוזמת הרשות המקומית והדבר הזה יכלול בסוף תשלומים של היטלי השבחה ואגרות כדי להסדיר את הבית".

לשאלה האם בסופו של דבר יכשירו את היישובים הלא מוכרים בפזורה, אך את המתנחלים בחומש לא יכשירו, אמר: "הליכוד בשנת 2005 חוקק את חוק ההתנתקות, חומש לא דומה לשום מקום ביו"ש לצערי הרב. אני חושב שאנחנו צריכים להחיל את החוק הישראלי. בחוק ההתנתקות היא לא רק פונתה, יש חוק שאוסר על יהודים לשוב למקומות האלה".

גם האוהלים אצל הבדואים לא חוקיים
"אין אף מקום בישראל שמוגדר בצורה הזאת וביו"ש שמוגדר בצורה הזאת. האם צריך לחזור לחומש? כן, הבחורים בחומש מוסרים את נפשם, הם השכפ"ץ של עם ישראל ויו"ש צריכה להיבנות. לצערי חומש פונתה 12 פעמים בשנים האחרונות. העובדה היא שהישיבה לא פונתה, ונפעל בממשלה שהיא לא תפונה כדי שהבחורים יוכלו להמשיך לקדש שם שמיים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm