שר המשפטים גדעון סער התארח היום (רביעי) בתכניתם של בן כספית וינון מגל ותקף במילים קשות את מגישת הטלוויזיה אילה חסון. סער, שזכה לא פעם לביקורת מצד חסון, שאף טענה כי ניסה להשתיק אותה בעבר, אמר כי "תסלחו לי, אבל מה שהיא עושה זה לא תחקירים. אסופה של פייק ניוז, כל התכנית שלה זו ונדטה אחת גדולה".

"אפשר לקרוא לתכנית טינופים על גדעון סער ואביחי מנדלבליט ובסוף תחזית מזג אוויר. הגברת הזו, והקשקושים שלה, אינם ראויים לתגובה. היא רודפת אנשים בלהט ואז מציגה את עצמה כנרדפת. אין תוכנית שלא מופקעת לחצי שעה של התעסקות בגדעון סער והנה כל מה שהיא טוענת התברר כקשקוש, אז על מה היא קופצת?", התרעם שר המשפטים.

עוד הוא המשיך והוסיף: "היא שמשמשת כידוע כחוקרת, תובעת ושופטת, מטעם עצמה מסבירה שהיא לא מכירה שום דבר מהדברים, לא מבחינת התוכן ובוא נגיד גם היומרות המשפטיות שלה בעיני די מגוחכות. אני לא מייחס לזה חשיבותה היא יכולה להמשיך ולדבר עליי, אני פשוט לא מתייחס. היא יכולה להמשיך ולקשקש".

אילה חסון  (צילום: דוד וינוקור)
אילה חסון (צילום: דוד וינוקור)

עוד קודם לכן, מגל איתגר את סער שלא יזכיר את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו במהלך הראיון. לאחר מכן, מגל תיאר מהלכים שסער ביצע בעבר, כמו למשל אי-תמיכה בהתנתקות, סירוב לתפקידים בממשלת אריאל שרון ועוד, אך בסוף מצא עצמו יושב עם רע"מ בממשלה ותומך בחוק החשמל. סער הסביר כי "כל אחד מהדברים שאמרת לחוד הוא מופרך. אין קשר בכלל בין חוק החשמל לבין הפזורה הבדואית. יש בנייה בהתיישבות ביו"ש, אגב בתקופה של זה שאסור להזכיר את שמו היה רה"מ מול ממשל ביידן לא הייתה בנייה, הוא לא העז לכנס את מועצת התכנון. הממשלה הזאת עשתה את זה, כמו שקיבלה החלטה היסטרית ברמת הגולן. כל התעמולה זה פייק ניוז שלכם, זה נוגע ללב אבל אין בזה שום דבר נכון".

בנושא הריסת הישיבה בחומש הסביר יו"ר תקווה חדשה כי בתקופת שלטון הליכוד, הישיבה כבר נהרסה: "הישיבה בחומש נהרסה ופונתה בזמן של מי שאסור להגיד את שמו אינספור פעמים. הישיבה לא פונתה אלא מספר מבנים שנוספו באותם ימים. הישיבה פונתה כמו שאתה יודע כי החברים שלך הצביעו בעד חוק ההתנתקות בשנת 2004 וגם אחרי משאל המתפקדים ביבי ושאר החברים בליכוד תמכו בחוק".

"המצב המשפטי ביהודה ושומרון שונה, מאחר ומי שאסור להזכיר את שמו גם לא עשה כלום בנושא ההתיישבות הצעירה כשהיה אפשר ולא החיל אתה חוק הישראלי על שטחי יו"ש", הוסיף סער שטען כי צריך למצוא פתרון בנושא.

בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

על חוק הפייסבוק, עליו האופוזיציה טוענת כי מדובר בחוק לסתימת פיות, טען שר המשפטים: "בפייק ניוז זה נתפס כחוק לסתימת פיות. החוק לא שלי, מי שבנה אותו היה גלעד ארדן ואיילת שקד אחרי אינתיפאדת הסכינים. הם העבירו אות בכנסת בקריאה ראשונה. אני לא יכול להזכיר את שמו של מי שעצר אותו. היה פה תהליך שלם, הנוסח עבר בוועדת חוקה חוק ומשפט אדם אחד בא ועוצר את כל העבודה הזאת".

"מ שעצר אותו הוא לא סמכות בעיניי בענייני משפט או חקיקה. אני לקחתי את החוק שהוכן במשרד המשפטים הבאתי אותו כמו שהוא והוא מאוזן לגמרי בעיניי כי הוא קובע תנאי של עבירה פלילית אבל גם סכנה ממשית לפגיעה בביטחונו של אדם או בביטחון הציבור. זה מבחן שמאוד קשה לעבור. אתם יודעים מה קורה ברשתות סרטים, שמראים מאיזו זווית צריך לתקוע את הסכין בצוואר. פוסט בו מצלמים אישה ללא הסכמתה ומעלים תכנים פוגעניים לרשת, על איזה ערך זה מגן? חופש הביטוי? תקראו את החוק, ביהמ"ש צריך לתת משקל לחופש הביטוי", המשיך יו"ר תקווה חדשה.

לאחר מכן, סער תקף את חברי הכנסת של הליכוד וטען כי הם באים 'להרוס את מוסדות המדינה': "הטיעון הוא שאלה מיהו שמרני. כי שמרנות בכל העולם היא בואו נחזיר את הסדרים הישנים, נגן על ההסדרים הקיימים נחזיר עטרה ליושנה. מי שבא להרוס את מוסדות המדינה, מי שעולה למליאת הכנסת ואומר על שופט ביהמ"ש העליון, שנתן פסק דין שהוא שיכור וסוג כזה של טרמינולוגיה, אבל לא רק סגנון אלא גם בתוכן, אומר בעצם לא משנה את מי נבחר עד שלא נהרוס את השיטה כולה לא נצליח לשנות שום דבר, אלה אנרכיסטים. הם לא שמרנים. לכן הגדרתי היום את הליכוד כפי שהוא מתנהל היום וכל אחד ישפוט. יש חומרים שעולים כגל יום ברשתות החברתיות, אפשר לראות את התוכן והסגנון אין בזה דבר שמרני, זה אנרכיסטי".

דודי אמסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דודי אמסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"עלתה אתמול ח"כ מאי גולן ואמרה כל שופטי ביהמ"ש העליון שקרנים. סליחה, אם הילדים שלך היו מדברים ככה היית אומר להם כל הכבוד? הורסים את התרבות הפוליטית של ציבור שלם", התרעם שר המשפטים.

לסיום, סער התייחס לאפשרויות כי יחבור למפלגה מאוחדת וגדולה בימין: "אני כרגע בונה את תקווה חדשה. אני בטוח בעתיד של המפלגה, התחלנו מיפקד, עשינו ועידה, אני בונה את מוסדות המפלגה וחושב שיש לה עתיד טוב. קיבלנו 209,161 קולות. זה הרבה מעל אחוז החסימה שעמד נדמה לי על 140 אלף קולות. אין לזה יסוד. הנכון הוא שלפני הבחירות הקודמות הצעתי שנלך ביחד עם ימינה ובנט לא רצה. אני לא מדבר על הדבר הזה".

למרות זאת, הוא סירב לפסול את האפשרות שאכן יתקיים איחוד, אך הצהיר כי ראשות עיריית תל אביב אינה אופציה מבחינתו. על האפשרות שהרוטציה תתקיים סיכם סער: "יש סיכוי טוב".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm