שר הביטחון בני גנץ נפגש היום (רביעי) עם מלך ירדן, עבדאללה השני. בפגישה הדגיש גנץ את החשיבות האסטרטגית ביחסים הקרובים בין ישראל לירדן, התורמים לביטחון שתי המדינות. שר הביטחון ומלך ירדן דנו בסוגיות ביטחוניות ומדיניות ושר הביטחון גנץ הודה למלך, על פעילותו לשמירה על היציבות באזור ולחיזוק השלום והנורמליזציה.

בנוסף, שר הביטחון בירך על שיפור היחסים בין ישראל לירדן מאז הקמת הממשלה, והביע את מחויבתו להמשך חיזוק הקשרים הביטחוניים, הכלכליים והאזרחיים.

מלבד גנץ, השתתפו בפגישה גם אש האגף המדיני-ביטחוני, זהר פלטי, ראשת המטה מעיין ישראלי והמזכיר הצבאי תא"ל יקי דולף. מן הצד הירדני השתתפו: "סגן ראש הממשלה ושר החוץ והתפוצות, מר איימן ספדי, מנהל האגף לעניינים פוליטיים, מר מואת אל זועבי ומנהל לשכת הוד מלכותו, ד"ר ג'עפר חסן.


הפגישה עם מלך ירדן אינה הפעם הראשונה בה נפגש שר הביטחון עם בכירים בעולם הערבי. בשבוע שעבר, נפגש גנץ עם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בביתו בראש העין. השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. גנץ עדכן את יו"ר הרשות הפלסטינית, כי בכוונתו להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי, כפי שסוכם בפגישתם הקודמת. כמו כן, שר הביטחון הדגיש את האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני והשמירה על היציבות הביטחונית, ומניעת טרור ואלימות.

השרה פנינה תמנו שטה אמרה: "היחסים עם ירדן הם נכס אסטרטגי ולאומי ראשון במעלה למדינת ישראל. אני מברכת את יו"ר מפלגתי בני גנץ על חיזוק ופיתוח היחסים הבטחוניים והמדיניים עם מדינות וגורמים מרכזיים וחשובים במזרח התיכון, תוך שמירה על האינטרסים הלאומיים והביטחוניים של מדינת ישראל".

נדב תמיר מנכ"ל ג'יי סטריט ישראל אמר: "האופק המדיני, הוא גם האופק הציוני. על מממשלת ישראל להקשיב לדבריו של המלך עבדאללה בפגישתו עם שר הביטחון גנץ ולהבטיח אופק מדיני. בלעדיו נתקשה למנוע מישראל להפוך למדינת אפרטהייד דו לאומית ולעצור את המגמה המתמשכת של היחלשות הרשות הפלסטינית והגורמים המתונים בה, לצד התחזקות הקיצונים"