ממשלת ישראל התכנסה היום (ראשון) כדי לקיים את ישיבתה השבועית. בפתח הישיבה, התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט להתגברות גל תחלואת הקורונה בישראל ואמר: "גל האומיקרון איתנו וכמו שכולם מרגישים, הוא מדבק בכל הכוח. ניגש ישר לבעיית הבדיקות: אנו מודעים למחסור ולמחירים. מעבירים בשעות אלה ממש מיליוני בדיקות לבתי האבות, שם הן הכי דרושות". 

בנט הוסיף: "כל זה קורה במקביל למבצע המאוד מוצלח בבוסטר למבוגרים, למנה הרביעית. יש כבר כמעט רבע מיליון מבוגרים שהתחסנו במנה הרביעית. זאת היענות יוצאת מהכלל שתחסוך הרבה תחלואה קשה וסבל". 

תור לבדיקות קורונה בתל אביב, צילום: אבשלום ששוני

בנוגע לתחלואת הילדים, אמר ראש הממשלה: "אנחנו קשובים למצוקה של הציבור, וגם חיים אותה מקרוב. גם לי יש ארבעה ילדים לבדוק בבית. עבדנו במהלך השבת כדי למצוא פתרונות. אני יכול לבשר שכרגע יסופקו בדיקות חינם לתלמידי ישראל. כל ילד בישראל בגני הילדים, ביסודי וגם צוותי הרפואה, יקבלו בימים הקרובים שלוש ערכות בדיקה. בנוסף, אנחנו במגעים עם רשתות הפארם להורדת מחירי הבדיקות וגם בכוונתנו לפתוח את אפשרות המכירה בארגונים או בחנויות שאינם רק פארם. המחירים ירדו ממילא בעתיד הקרוב מפני שהשוק יוצף במיליוני ערכות שיגיעו לישראל". 

"המצב אינו קל", סיכם ראש הממשלה, "אני מודע לזה. בכל העולם יש היקפי מאומתים שלא היו כמותם. העולם כולו במצב מורכב וכאוטי, בארצות הברית לבדה יש כמעט מיליון מאומתים ביום. למרות ההיערכות שלנו, תחילת כל גל היא קשה ומסורבלת, קל וחומר בגל של הידבקות המונית כמו האומיקרון. אנחנו נערכנו בתרופות, במיטות אשפוז, בהנגשת חיסונים לילדים, בהגנה על האוכלוסייה המבוגרת והחיסון הרביעי, וכעת נדאג גם לבדיקות". 

נפתלי בנט (צילום: רויטרס)
נפתלי בנט (צילום: רויטרס)

עוד התייחס לטיפול התרופתי שמקדם משרד הבריאות: "רק הבוקר נחתו בישראל 5,000 מנות טיפול לקורונה של חברת מרק, שמתאימות לחולים בסיכון גבוה. זה בנוסף לתרופות של פייזר שכבר נמצאות בידינו. התרופות ניתנות בכדורים למשך חמישה ימים אנחנו נדע להמשיך למצוא את האיזון בין כלכלה מתפקדת ומשק מתפקד לבין ניהול המשבר. הגל הזה לא יימשך לנצח, אנחנו נעבור כמה שבועות קשים, אבל נעבור את זה ביחד".

ברקע זה, הודיע שר הבריאות ניצן הורוביץ כי "ערכות הבדיקה יחולקו חינם בבתי הספר ובגנים. כמו כן אנחנו פותחים את השוק, ונאפשר מכירה של הבדיקות הביתיות גם ברשתות השיווק, בנוסף לפארמים. זה ינגיש את הבדיקות ויוזיל מאוד את המחיר לציבור. אם צריך, נטיל גם פיקוח מחירים ונדאג שאף אחד לא ינצל את המצב לגזור קופונים שמנים על גב הציבור".

בדיקות קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
בדיקות קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

מוקדם יותר הבוקר, נועדו השרים מרב מיכאלי, עמר בר-לב, נחמן שי, וח"כ רם שפע, וסיכמו כי הם מתנגדים לשינוי במתווה הבדיקות. "לא ייתכן כי ממשלת ישראל תדרוש מהאזרחים והאזרחיות לעמוד במתווה בדיקות ובידוד כשנטל ההוצאות והעלויות הכרוכות בכך ייפול עליהם ועליהן. אנו קוראים לחברינו בממשלה, לסבסד ולפעול להפחתת עלויות הבדיקות, וליצירת מתווה בדיקות הוגן לציבור וכן לחזור לאפשר את מתווה בדיקות PCR שהופעל יחד עם צה"ל בגלים הקודמים", מסרו. 

בישיבת הממשלה שתיערך כשעה וחצי, צפויים שרי הממשלה לדון במספר נושאים של סדר היום, בהם העברת תחום מעונות היום לפעוטות לידי משרד החינוך, שתעלה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, ותיקון לחוק פקודת הרופאים, שיעלה שר הבריאות ניצן הורוביץ

כמו כן, שר התקשורת יועז הנדל, יעלה לדיון את נושא בחירת יו"ר חדש לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, לצד בחירת חברי המועצה. נושאים נוספים שייעלו לדיון בישיבה: הארכת ההכרזה על הפריפריה כאזור בעל עדיפות לאומית, מינוי הממונה של רשות התחרות וציון יום לשון העברית.